تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : 2543
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: برگزاری مسابقات و کمپین‌های اجتماعی روشی برای نهادینه کردن توجه به فضای سبز در شهر قم است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، به نقل از واحد روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبر شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی در مراسم اهداء جوایز منتخبین مسابقات پویش ملی «درخت دوستی بنشانیم» عملکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم را در توسعه فضای سبز مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: مردم باید فضای سبز را جزئی از زندگی خود قرار داده و برای ایجاد طراوت، شادی و نشاط به توسعه فضای سبز در منازل توجه لازم را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم توجه به فضای سبز را عامل افزایش امید در جامعه خواند و بیان کرد: شهرداری در سازمان ضرورت پرداختن به فضای سبز را با برگزاری مسابقات و کمپین‌های اجتماعی در بین مردم نهادینه می‌کند.

مقیمی برگزاری سه مسابقه سراسری در حوزه فضای سبز را گام مؤثری در ارتقاء فرهنگ شهروندی و تشویق شهروندان به مشارکت در این حوزه دانست و تصریح کرد: همچنین تولید کلیپ و فیلم در این حوزه برای تشویق مردم برای پرورش گل و گیاه در آپارتمان‌های کوچک در دستور کار قرارگرفته است.

وی کاهش استرس و افسردگی ناشی از زندگی در آپارتمان‌های کوچک را با توجه مردم به کاشت گیاهان مرتبط خواند و خاطرنشان کرد: توجه شهروندان به فضای سبز و مشارکت آن‌ها می‌تواند تعاملات اجتماعی آن‌ها را در محل زندگی و مدیران شهری ارتقاء داده و عامل کاهش افسردگی اجتماعی شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و منازعات اجتماعی یکی دیگر از تأثیرات مشارکت مردم در توسعه فضای سبزی بوده و می‌تواند در تشکیل بلوک‌های اجتماعی سالم در بین محلات کمک‌کننده باشد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.jd0iw6dtmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما