تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 2535
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم گفت: مرکز تولیدات، تحقیقات و آموزش سازمان با انجام اقداماتی مانند ایجاد مزرعه خورشیدی، در حال تبدیل شدن به یک مرکز انرژی صفر و پسماند صفر است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، پیام جوادیان در جلسه هم اندیشی مدیران حوزه خدمات شهری شهرداری قم که در معاونت خدمات شهری برگزار شد با اشاره به تلاش برای ایجاد یک مرکز تحقیقات انرژی صفر و پسماند صفر، اظهار داشت: در حال حاضر در مرکز تولیدات، تحقیقات و آموزش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم فرایند ۸۵ درصدی بازیافت و بازچرخانی کوزه‌های گل صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم افزود: ما در این مرکز از یک کوزه پلاستیکی پنج یا ۶ بار و از یک کوزه سفالی گل بیش از دو بار استفاده می‌کنیم که این کوزه‌ها از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند.

جوادیان به فرآیند تولید چیبس چوب در این مرکز اشاره کرد و گفت: تمام سرشاخه‌های مناسب از سطح شهر جمع‌آوری شده و برای تهیه چیبس چوب به این مرکز منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مرکز علاوه بر کمپوست، خاک‌های مناسب و مغذی تولید می‌شود تا در این زمینه هم به خودکفایی برسیم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم به تولید بذر گل اشاره کرد و گفت: به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها از بسیاری از گل‌ها سطح شهر بذرگیری انجام می‌شود و بذر سبز را به پیمانکاران تحویل می‌دهیم.

جوادیان با اشاره به ایجاد یک نیروگاه ۵۰ کیلوواتی تولید انرژی خورشیدی در مرکز تحقیقات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، اظهار داشت: به دنبال ایجاد یک مزرعه خورشیدی در بوستان غدیر هستیم تا این مرکز به یک مرکز انرژی صفر تبدیل شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.w9xrak9nnpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما