تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : 2530
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن اربعین شهادت حضرت امام حسین علیه‌السلام را تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی اربعین شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را تسلیت گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

مولای ما، امسال در اربعین؛ روح مان در مسیر و جسم مان اسیر است

نیت، معیاری برای وزن سنجی نابی عیار عمل است و اعمال با نیت‌ها سنجیده می‌شوند وملاک سنجش اعمال، نیت خالص است و اخلاص هرچه بیشتر تواضع درفرمانبرداری فزون‌تر خواهد شد. مرزبندی عقلانیت و احساس غیر مبتنی بر عقل در مکتب شیعه به خوبی تعیین شده و شور حسینی مبتنی برشعور و عقلانیت مورد تایید است وامسال بخاطر شرایط خاص گرچه محدودیت باعث سلب توفیق از شرکت در مانورعظیم پیاده روی گردید اما رزمایش عقلانیت شیعه با رعایت وعمل به دستورات بهداشتی وپزشکی نمود یافت.

امام حسین علیه السلام دریای رحمت عمیقی است که تعلق به دین و آیین خاصی ندارد و هر چه افراد به ژرفای معرفتشان پی می‌برند ارادتمندیشان بیشتر می شود و سجده‌های بندگی برای خداوند نسبت به خلق این هدیه‌ی الهی با معنا تر می‌شود.

شناخت زوایای مختلف برکت خلق ثارالله را خود خداوند باید تفسیر و تبیین کند زیرا فهم ما در سایه پیش‌داشت‌ و برداشت‌های محدود ادراکی است و روز قیامت است که از این سرالله الاکبر رمزگشایی خواهد شد که اباعبدالله زمزم ناب معرفتی برای هردوجهان گره گشاست.

سرافرازی، بصیرت ومعرفت شیعه در تاریخ، برآیند صبر وشکیبایی مولی الموحدین اسد الله الغالب مولانا علی ابن ابیطالب، ولایتمداری صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام، حماسه‌ی صلح امام حسن و قله‌ی رفیع عقلانیت کربلای امام حسین علیهم السلام است و ازاین واقعیت پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم بخوبی با این تعبیر زیبا خبر داده است که : الْحَسَنُ وَالْحُسَیْنُ اِمامانِ قاما اَوْ قَعَدا .

مولای ما، امسال؛ روح‌مان در مسیر و جسم‌مان اسیر است وجمعیتی عاشق، در تب عشقت بی‌تاب‌اند و دل‌ها ابری، چشم‌ها بارانی و شانه‌ها همچون بید مجنون، لرزان‌اند اما ارادتمندی محدودیت پذیر نیست و تداوم دارد.

امسال شایسته است تا حسرت دیدار را با حضرت دلدار مولانا بقیه الله الاعظم درد دل نموده و در ساحل مرجانی استجابت، حدیث دعای فرج را زمزمه نماییم. بی شک لبیک گویی ما به اربعین، پوشیدن احرام خدمت به خلق الله و ارادتمندان به اهل بیت علیهم السلام است.

اینجانب ضمن تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین سلام الله علیه از خداوند متعال برای تمامی اعضاء محترم جامعه پزشکی سلامتی و توفیق روز افزون، برای بیماران تندرستی و برای تمامی عزیزانی که در جمع ما نیستند و آسمانی شده‌اند من جمله عزیز و سردار دلها که اولین اربعین بدون سردار را سپری می‌کنیم علو درجات مسالت دارم.

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد

شهردارقم

۱۷ مهرماه ۹۹

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.fb5urhbsgiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما