تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : 2505
مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: در منطقه یک بیشتر بوستان‌های موجود کارکرد فرامنطقه‌ای دارند و برای افزایش سرانه سبز داخل بافت شهری سیاست ما حراست از باغ‌های موجود است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، احمد ترکمن با اشاره به سرانه هفت و نیم متری فضای سبز در منطقه یک شهری، اظهار داشت: بیشتر بوستان‌های موجود این منطقه بوستان‌های بزرگی هستند که کارکرد فرا منطقه‌ای و فراشهری دارند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز در داخل بافت شهری، افزود: به عنوان مثال در محله‌های پرتراکم و قدیمی مانند دروازه ری کمبود بوستان وجود دارد.

ترکمن با اشاره به اینکه تملک در بافت قدیمی برای ایجاد بوستان کار بسیار سختی است، گفت: بهترین راه ما حراست از باغ های موجود در بافت شهری در منطقه یک است.

وی ادامه داد: در میان تمام باغ ها، مسئله تملک باغ اشراقی برای ما بسیار مهم است و توان زیادی برای این موضوع گذاشته ایم.

مدیر منطقه یک شهرداری قم خاطرنشان کرد: چند هزار متر از این باغ را خریداری کردیم اما نظر آقای شهردار و شورای اسلامی شهر تملک کامل باغ اشراقی است.

ترکمن با اشاره به اینکه طبق مصوبه کمیسیون ماده پنج شهرداری می‌تواند ۵۰ درصد مساحت باغ را مجوز مسکونی و تجاری بدهد، افزود: با اینهمه ما به دنبال تحقق این مصوبه هم نیستیم و تلاش ما خرید کامل باغ‌های داخل شهر است.

وی اعلام آمادگی کرد که با توافق و قرار دادن زمین معوض در اختیار مالکان مانع از خشک شدن باغ‌ها شود.

مدیر منطقه یک شهرداری قم به تلاش برای تملک باغی در نزدیکی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: ۵ هزار متر از این باغ تملک شده و در حال تبدیل شدن به بوستان بانوان است که البته تملک مابقی هم در دستور کار ما قرار دارد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.z0x2yt0kka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما