تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 2487
مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به هفت سال توقف اجرای پروژه فاز ۵ عماریاسر از تملک بیش از صد و تخریب ۷۰ ملک معارض در دو سال گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مجید متین فر در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به پروژه حدفاصل عمار یاسر تا میدان سپاه، اظهار داشت: حدفاصل عماریاسر تا میدان سپاه محدوده وسیعی است که فضای بزرگی برای کار ایجاد کرده است، سال ۸۸ شهرداری حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این پروژه به فروش رساند.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به افت و خیزها در اجرای این پروژه، افزود: در آن مقطع اختلاف نظر برای شیوه اجرای پروژه بود، قسمتی از پول پروژه صرف مجتمع انارستان شد و قسمت دیگر هم شهرداری زمین خرید تا بتواند به عنوان معوض پروژه پرداخت کند.

متین فر با بیان اینکه این پروژه تا سال ۹۰ دست و پا شکسته پیش می‌رفت، تاکید کرد: از سال ۹۰ تا ۹۷ هم پروژه به طور کامل متوقف بود اما در دو سال اخیر شتاب مضاعفی گرفته است و در این دو سال بیش از ۷۰ ملک تملک و تخریب شده یا در آستانه تخریب است.

وی با اشاره به تعداد بالای معارض‌های این پروژه افزود: تمام تلاش ما این است که در کنار تملک کار عمرانی هم صورت بگیرد و در ۶ ماه دوم سال عملیات عمرانی خیابان معلم تا کوچه ممتاز را به پایان برسانیم.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به نحوه اجرای پروژه نیز تاکیدکرد: پروژه هم به صورت تونل و هم روی سطح باعرض ۴۵ متر اجرایی خواهد شد.

متین فر به مشکلات موجود در اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: مردم به اجرای این پروژه بی اعتماد بودند و به همین دلیل هفت، هشت سال روند اجرای آن با مشکل مواجه شد و متوقف ماند اما در ادامه چندین جلسه با مالکان داشتیم و تا حدودی اعتماد به صورت نسبی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم هنوز برای توافق مراجعه نکردند، خاطرنشان کرد: ما مقدمات اقدامات قانونی را هم انجام داده‌ایم و مجوز را از وزارت کشور گرفتیم و در حال حاضر حدود ۱۰۵ ملک از ۲۰۰ و اندی ملک باقی مانده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با بیان اینکه نوسان قیمت مسکن کار تملک را بسیار سخت کرد، تصریح کرد: قیمت‌ها به صورت عجیبی افزایش پیدا می‌کند و ثبات هم ندارد و در این شرایط توافق سخت است.

متین فر با اشاره به اینکه سبدی از گزینه‌ها برای شهروندان در این محور برای توافق وجود دارد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند از بین زمین‌های پردیسان، زمین‌های انسجام و یا مغازه در بازار شمسه گزینه‌ای را برای توافق انتخاب کنند و در مواردی هم که پول خواستند توافقنامه نوشتیم و پول پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته این پروژه با بدنه تعریف شده بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اما اختیاری است و اگر افراد خودشان برای فروش املاک در بدنه تمایل داشته باشند اتفاق می‌افتد.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم در رابطه با مجوز ساخت در بلوار جدید هم، اظهار داشت: این خیابان محور مجهز شهری محسوب شده و مجوز پنج طبقه روی پیلوت و برای ساختمان‌های مسکونی هم تا ۶ طبقه قابل پیگیری است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.4qia2bq0mla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما