تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 2475
شهردار قم گفت: امسال در سه نوبت افتتاح پروژه ها داشتیم که در مجموع بیش از 740 میلیارد تومان پروژه افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  دکترسید مرتضی سقائیان‌‎نژاد در مراسم آغاز عملیات اجرایی و افتتاح هفت پروژه بزرگ شهری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به عملکرد شهرداری قم از ابتدای امسال، اظهار داشت: این سومین مراسم افتتاح پروژه در سال جاری است.

شهردار قم افزود: دهه کرامت امسال ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه و در ایام هفته دولت ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه در اختیار مردم قم قرار گرفت؛ همچنین هفته دفاع مقدس ۱۳۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود.

سقائیان‌‎نژاد با اشاره به اینکه این روند خدمت رسانی به تاسی از درس‌هایی است که از هفته دفاع مقدس آموخته‌ایم، افزود: مدیریت جهادی مدیریتی است که در زمان نتوانستن بتواند کاری انجام دهد.

وی شرایط کشور از نظر اجرای پروژه‌های عمرانی را سخت توصیف کرد و گفت: تغییر و تحولاتی که در قیمت‌ها رخ داده، پیشبرد پروژه‌های عمرانی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

شهردار قم ادامه داد: قراردادهایی که با پیمانکاران داشته‌ایم دچار افزایش قیمت شده و با چنگ و دندان سعی می‌کنیم کاری کنیم تا پروژه‌ها تعطیل نشود.

سقائیان‌‎نژاد با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری ۸۹۹ پروژه در شهر قم به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این پروژه‌ها ابعاد مختلفی از زندگی مردم از فرهنگ و نشاط شهری گرفته تا مسائل ترافیکی و … را در بر می‌گیرند.

وی همچنین به افتتاح باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شهرداری قم ۲۵ میلیارد تومان در باغ موزه دفاع مقدس هزینه کرده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه زمین این پروژه را هم شهرداری در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قرار داده، اضافه کرد: هفته گذشته دو میلیارد تومان کمک برای پیشبرد بهتر پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تصویب شورا رسید و در آینده هم اگر مشکلی ایجاد شود باز هم کمک خواهیم کرد.

سقائیان‌‎نژاد با اشاره به افتتاح فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس، گفت: این پروژه محیط اطراف موزه را بسیار متحول کرده و فضا را برای حضور مردم و احیای فرهنگ ایثار و شهادت هموار می کند.

وی با تاکید بر اینکه درسهایی که از هفته دفاع مقدس به جا مانده برای ما یک سرمایه ارزشمند است، اظهار داشت: خاطره شهدا درسهای بسیار مهی برای جامعه ما و نسل جوان دارد و راه برون رفت بسیاری از مسائل در این خاطره‌ها وجوددارد.

سقائیان‌‎نژاد با اشاره به رونمایی از دومین کتاب خاطرات شهدای شهرداری قم ادامه داد: برای هر چهار شهیدی که از شهرداری قم به این شهادت رسیده اند، کتاب خاطرات منتشر خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.ae8fuqexisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما