تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 2470
مشاور ارشد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر خدمت صادقانه پرسنل شهرداری و داشتن جایگاه رزمندگی گفت: باید به پیوست‌های فرهنگی توجه بیشتری شده و شهر قم الگوی حجاب و عفاف در کشور شود.
شهرداری‌ها با خدمت صادقانه رزمندگان امروز کشور هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سردار سرتیپ غلامرضا جعفری در جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت یادآوری روزهای جنگ، اظهار داشت: مهم‌تر از یادآوری خاطرات و بازگویی آن باید از سیره شهدا برای پیشبرد اهداف کشور استفاده کنیم.

مشاور ارشد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سادگی و خدمت صادقانه شهدا به مردم و انجام وظایف به نحو احسن را مهم‌ترین ویژگی شهدا دانست و افزود: باید هرلحظه در ارتقاء و رشد معنوی و اخلاقی خود کوشا باشیم و عمر باقی‌مانده را تنها در حسرت شهادت سپری نکنیم.

جعفری به بیان علت نام‌گذاری دفاع مقدس و تأکید بر کلمه مقدس برای جوانان پرداخت و تصریح کرد: ایران آغازگر جنگ نبوده و تنها دفاع کننده از مرز و کشور خود بوده و دشمنان قسم‌خورده اسلام و ایران از کلمه مقدس عصبانی هستند.

وی به مقایسه جنگ ایران با سایر جنگ‌های کشورهای مختلف پرداخت و شاخصه‌های نام‌گذاری دفاع مقدس را نام برد و گفت: دفاع از دین خدا و نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام ولایت‌فقیه و همچنین حجاب و امربه‌معروف و نهی از منکر علت اصلی مقدس بودن جنگ ایران با عراق بوده است.

مشاور ارشد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با مروری بر وصیت‌نامه شهدا خاطرنشان کرد: با بررسی تمام وصیت‌نامه شهدا، شهید نخستین علت حضور خود را در جبهه‌های جنگ را دفاع از اسلام و سپس کشور نام‌برده است.

جعفری دغدغه‌های مقام معظم رهبری را برای بیان ارزش‌های حقیقی دوران جنگ یادآور شد و ابراز کرد: باید به‌صورت جدی و در ابعاد مختلف به بیان این ارزش‌ها پرداخته و از این سرمایه بزرگ برای رشد جامعه استفاده شود.

وی، جنگ را دانشگاهی معنوی و مادی خواند و تأکید کرد: در هر جنگی عوامل فیزیکی و غیر فیزیکی عامل آمادگی در رزم بوده که در دفاع مقدس ایمان، روحیه و انگیزه در آمادگی در رزم رزمندگان اسلام عامل تفاوت دفاع مقدس کشور ایران با سایر جنگ‌ها است.

مشاور ارشد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح معنویت را اساس کار در دوران جنگ عنوان کرد و گفت: معنویت باعث پیروزی در تمام عملیات‌های جنگی بوده و هر زمان تنها به امکانات و برنامه‌های جنگی اکتفا می‌شد شکست را تجربه می‌کردیم.

جعفری در ادامه به مسائل فرهنگی شهر قم پرداخت و ابراز کرد: مردم ایران انتظاری فراتر از شهرهای دیگر از قم داشته و الگوی سایر شهرها در مسائل فرهنگی، عقیدتی و مذهبی در کشور است.

وی مسائل حجاب و عفاف را در قم نیازمند توجه بیشتری خواند و تأکید کرد: باوجود توسعه گسترده شهر در چند سال گذشته در همه حوزه‌های عمرانی و فضای سبز اما نکته موردتوجه شهر قم در نظر مردم کشور مسائل فرهنگی جاری در این شهر است.

مشاور ارشد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شهر قم را شهر حضرت معصومه (س)، مراجع و حوزه‌های علمیه خواند و تصریح کرد: باید موضوع حجاب و عفاف به‌صورت جدی در قم به آن پرداخته شود.

جعفری سه موضوع مطرح‌شده در وصیت شهدا را حفظ انقلاب اسلامی، ولایت‌فقیه و حفظ حجاب بیان و تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با خون شهدا و از جان گذشتن هزاران جوان به ثمر رسیده و باید نسبت به حفظ این سه مهم کوشا باشیم.

وی پرداختن به پیوست‌های فرهنگی را در شورای شهر اسلامی و شهرداری مهم خواند و گفت: در کنار توسعه شهر و خدماتی که به‌صورت گسترده به مردم ارائه می‌شود باید به پیوست‌های فرهنگی نیز توجه کافی شود.

مشاور ارشد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: باید شهر قم در مسائل فرهنگی در کشور الگو قرارگرفته و این نیازمند مطالبه گری مسئولان و توجه به مسائل فرهنگی داشته و از تهران ما نیز حامی فرهنگی شهر قم هستیم.

جعفری، نیروهای شهرداری را خدوم‌ترین انسان‌ها معرفی کرد و افزود: خدمت به مردم و باهدف رضایت خداوند مانند خدمت در جبهه‌های جنگ بوده و نیروهای شهرداری رزمنده‌های امروز هستند.

وی خدمت نیروهای شهرداری به مردم را عامل آسایش و آرامش شهروندان دانست و تأکید کرد: اگر نیروهای شهرداری یک روز کار خود را انجام ندهند کشور از نظم و سیستم خود خارج خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.f8wbjh8e79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما