تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 2448
آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور کلنگ ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی قم در بلوار پیامبر اعظم را به زمین زد.
آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی قم با حضور آیت الله اعرافی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی قم در بلوار پیامبر اعظم(ص) با مساحت هشت هزار متر مربع و اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی عصر دوشنبه با حضور امام جمعه و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار شد.

آیت الله علیرضا اعرافی در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز آتش نشان، از همت شهرداری قم برای اجرای این پروژه قدردانی کرد.

وی پروژه ساخت ایستگاه مرکزی آتش نشانی قم را یک طرح بزرگ توصیف کرد و افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری تحولات خوبی را در شهر قم رقم زدند که همه باید قدردان این تلاش‌ها باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهمیت ایمنی و حفظ جان شهروندان، ابراز داشت: باید از همتی که برای ساخت این ایستگاه وجود دارد تشکر کرد و امیدواریم این پایگاه وضعیت بهتری برای ایمنی شهر قم رقم بزند.

سید امیر سامع، معاون خدمات شهری شهرداری قم هم در این مراسم با اشاره به تلاش‌هایی که برای ایجاد استانداردهای ایمنی در شهر قم صورت گرفت، اظهار داشت: با بودجه هایی که دفتر مقام معظم رهبری برای این موضوع اختصاص دادند، بهره برداری از ۱۰ ایستگاه آتش نشانی از سال ۹۶ آغاز شد و شهرداری هم به ازای این اعتبارات ۳۳ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات اختصاص داد.

وی با اشاره به پروژه ساخت ایستگاه مرکزی آتش نشانی شهر قم، گفت: این پروژه در جبهه اول بلوار پیامبر اعظم(ص) و در فاصله مناسبی نسبت به حرم مطهر و مسجد جمکران قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: در کنار این مجموعه، پایگاه نیروی انتظامی و اورژانس هم شکل خواهد گرفت و یک پد هلی کوپتر هم پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه یک پهنه خدماتی برای کل شهر و همچنین مراسم‌های مهمی خواهد شد که در طول سال اتفاق می‌افتد.

سامع گفت: ایستگاه مرکزی آتش نشانی قم سه قسمت اصلی دارد که ستاد فرماندهی، مجموعه پشتیبانی و ستاد آموزشی از جمله آن خواهد بود و در مجموع هشت هزار متر مربع ساخت و ساز خواهیم داشت که امروز حدود ۳۰ میلیارد تومان ارزش کلی پروژه است.

وی ادامه داد: در مرحله اول ایستگاه آتش‌نشانی مرکزی شهر قم ایجاد می شود و یک سری تجهیزات در آن شکل می‌گیرد.

عباس جعفری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم هم در این مراسم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۴ ایستگاه آتش نشانی در شهر قم فعال هستند، افزود: تنها شهر کشور هستیم که استانداردهای ایمنی آتش نشانی در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به ازای یک میلیون نفر جمعیت باید یک ایستگاه مرکزی آتش نشانی وجود داشته باشد، اظهار داشت: برای ساخت این ایستگاه این زمین بسیار مرغوب در اختیار سازمان قرار گرفت، پیمانکار پروژه انتخاب شده و این جزو محدود ایستگاه‌های آتش‌نشانی بالای ۶ هزار متر سطح کشور خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.xe8fuqexosfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما