تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 2424
مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری قم با اشاره به اینکه آتش نشانی قم به شهرهای اطراف خدمات ارائه می دهد، گفت:سازمان آتش‌نشانی بیش از ۱۰۰ خدمت ایمنی ارائه می‌دهد.
سازمان آتش نشانی صد خدمت ایمنی ارائه می دهد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، عباس جعفری در نشست رسانه‌ای که همزمان با هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه عمده مردم آتش‌نشانی را فقط با خاموش کردن آتش می‌شناسند، اظهار داشت: درحالی‌که سازمان آتش‌نشانی بیش از ۱۰۰ خدمت ایمنی ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: از آغاز فعالیت سازمان آتش‌نشانی تا سال‌های گذشته ۱۲ پایگاه مشغول به فعالیت بودند اما ظرف دو سه سال گذشته نیز ۱۲ پایگاه آتش‌نشانی دیگر افزوده شد که این نشان از رشد ۱۰۰ درصدی در این زمینه بوده است که یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری قم  با اشاره به اینکه در گذشته ۱۷۹ نیرو آتش‌نشان فعال بودند افزود: در یک مرحله  ۳۰۰ نیروی آتش‌نشان جذب‌شده و در حال حاضر هم ۶۰ نیروی دیگر در حال آموزش هستند که به مجموعه اضافه می‌شوند.

وی زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشان به صحنه حادثه را سه دقیقه دانست و خاطرنشان کرد: قبل از ساخت این ۱۲ پایگاه زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به صحنه حادثه شش دقیقه بوده که خوشبختانه امروز به سه دقیقه کاهش پیداکرده و این درحالی‌ بوده استاندارهای جهانی ۴ دقیقه است.

جعفری با اشاره به اینکه خرید ۳۳ خودرو، یک نردبان، ده دست ست هیدرولیک و لباس‌های غواصی در سال های گذشته صورت گرفته است، گفت: ارائه خدمات به شهرهای اطراف قم  یکی از توانمندی‌های نیروهای سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم است.
وی مطرح کرد: سدهایی که در اطراف استان وجود دارد و خدمت رسانی‌هایی که هرساله مجموعه شهرداری به حوادث آن‌ها دارد لزوم تهیه لباس‌های غواصی را ایجاد می‌کرد.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری قم تاکید کرد: خریدهای دو سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است اما اگر همان تجهیزات در شرایط فعلی قرار به تهیه باشد بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: تعداد شیرهای آتش‌نشانی در دو سال گذشته در سطح شهر دو برابر شده و خوشبختانه از عدد ۱۵۰ به ۳۰۰ شیر رسیده است که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است که این موضوع در مواقع اضطراری و حریق‌های گسترده بسیار مفید است و اضطرار دارد که تعدادش از این هم بیشتر شود.

جعفری تعداد ایستگاه‌های فعال در سطح شهر را ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی اعلام کرد و گفت: شهر قم تنها شهر در کشور است که به استاندارد جهانی رسیده و به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی دارد.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری قم از ساخت ایستگاه آتش‌نشانی مادر در بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز خبر داد و ابراز کرد: به‌زودی زمینی برای ساخت ایستگاه آتش‌نشانی مادر به مساحت ۸ هزار مترمربع در بلوار پیامبر اعظم (ص) کلنگ زنی می‌شود و مجموعه دفتر مدیریتی سازمان و ستاد فرماندهی به این ساختمان انتقال پیدا می‌کند.

جعفری با اشاره به سوله‌های بحران، خاطرنشان کرد: سوله‌های بحران در شرایط ویژه نقش مهمی را ایفا کرده و امروز در مراسم افتتاح بوستان عترت بخشی از تجهیزات خریداری‌شده سوله‌های بحران برای اطمینان مردم به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی یک سازمان صرفاً خدماتی است، اظهار داشت: این سازمان درآمدی نداشته و تمام هزینه‌های این سازمان توسط شهرداری تأمین‌شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری قم هزینه‌های پرسنلی سازمان آتش‌نشانی قم را ماهیانه ۴ ونیم میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: تأمین امکانات سازمان آتش‌نشانی بسیار پرهزینه بوده و نیازمند اعتبارات ملی در این حوزه هستیم درحالی‌که یک دست لباس ضد حریق ۳۰ میلیون تومان و خودروی آتش‌نشانی از ۵ ونیم میلیارد تومان به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.x0x2yt0ooa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما