تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : 2390
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از اجرای طرح ضدعفونی مستمر معابر، پارک‌ها و بوستان‌ها خبر داد.
معابر و پارک‌های قم مستمر ضدعفونی می‌شوند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علی‌اکبر رحیمی با اشاره به شروع پیک دوم بیماری کرونا و قرار گرفتن قم در وضعیت قرمز، اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع بیماری باید مانند پیک نخست تمام اقدامات لازم انجام شود و همه دستگاه‌ها با همکاری و هماهنگی یکدیگر از بدتر شدن وضعیت استان جلوگیری کنند.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: به همین منظور شهرداری در نظر دارد به‌صورت مداوم معابر، پارک‌ها و بوستان‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون‌شهری را ضدعفونی کند.

رحیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حال جمع‌بندی در خصوص حجم ضدعفونی، میزان ماده مصرفی، نوع وسیله و تجهیزات بکار گیری شده هستیم، افزود: این اقدام همانند پیک نخست بر اساس دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امکان دارد همچنان وضعیت استان قرمز باقی بماند، گفت: در این راستا باید ورود به پارک‌ها و بوستان‌ها و نحوه فعالیت‌ها و کاربری در داخل بوستان‌ها را مدیریت کنیم تا بتوانیم بیماری را کنترل نماییم.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم یادآور شد: در عملیاتی کردن این موضوع باید از تجربیات اجرای طرح ممنوعیت ورود شهروندان به پارک‌ها و بوستان‌ها در پیک نخست بیماری استفاده کنیم و البته باید نقش همکاری و هماهنگی سایر سازمان‌ها و یا ادارات نیز در نظر گرفته شود.

وی ابراز داشت: با توجه به خانه‌نشینی در پیک نخست برای این موضوع هم برنامه‌ریزی‌شده و در حال تهیه و تولید محصولات فرهنگی و آماده‌سازی پیام‌های هشدار و اطلاع‌رسانی، ارائه طرح‌های فرهنگی، ورزشی، سرگرمی هستیم.

رحیمی با اشاره به نقش فضای مجازی ابراز کرد: با توجه به افزایش استفاده از ابزارهای الکترونیکی و شبکه‌های مجازی در این شرایط توسط مردم، در حال آماده‌سازی برنامه‌هایی در جهت ایجاد فضای نشاط، تلاش و امید در محیط خانواده و ترویج مباحث شهروندی هستیم.

وی خاطرنشان شد: همچنین پیش‌بینی‌شده است در صورت نیاز از تمام بلندگوهای اذان‌گو و بلندگوهای نصب‌شده بر روی خودروهای تخلفات شهری استفاده شود.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به جمع‌آوری و مدیریت دفع پسماندهای عفونی، تصریح کرد: با توجه به تجربیات حاصله از موج اول شیوع ویروس کرونا در مدیریت، جمع‌آوری و دفع پسماندهای عفونی، سازمان مدیریت پسماند برای بدترین حالت آمادگی دارد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.1d0iw6dmxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما