تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 2380
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: هم اکنون بیش از هزار و 600 تاکسی خطی و گردشی و بی‌سیم به QR نشان پرداخت مجهز شده‌اند و کلیه تاکسی‌ها تا 20 روز آینده به این سیستم مجهز خواهند شد.
روزانه ۶۰ تاکسی به سیستم نشان پرداخت مجهز می‌شوند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، کوروش محمدحسینی با اشاره به نصب تجهیزات QR بر روی تاکسی‌ها در حوزه پرداخت شهروندی در قم، اظهار داشت: هم اکنون بیش از هزار و ۶۰۰ تاکسی خطی و گردشی و بی‌سیم به QR نشان پرداخت مجهز شده‌اند و این فرآیند ادامه دارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه نشان پرداخت شهرداری قم که از طریق اپلیکیشن قمیار قابل دسترس است قابلیت استفاده برای مصارف مختلف را دارد و برنامه‌های اجرایی زیادی برای ایجاد امکان پرداخت‌های متنوع مرتبط با شهرداری از طریق این زیرساخت در حال اجراست.

محمدحسینی با اشاره به مجهز شدن روزانه ۶۰ تاکسی به QR (نشان پرداخت) در قم، بیان کرد: فرآیند مجهز شدن کلیه تاکسی‌ها به این زیرساخت تا ۲۰ روز آینده به پایان خواهد رسید.

وی یادآور شد: یکی از موارد مصرف این نشان پرداخت، پرداخت کرایه تاکسی است و در تلاش هستیم که این زیرساخت را به سرعت به تمامی تاکسی‌های شهری نیز گسترش دهیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: پروژه‌های عملیاتی برای استفاده از این زیرساخت برای سایر پرداخت‌های مرتبط با شهرداری نیز در آینده نزدیک اجرایی خواهند شد.

محمدحسینی استقبال رانندگان تاکسی از سیستم QR را مورد توجه قرار داد و افزود: این سیستم در راستای کاهش تنش‌های بین مسافران و رانندگان تاکسی بر سر پول خرد و افزایش و حفظ سلامت آنان در شرایط کرونا، بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: در موضوع پرداخت کرایه تاکسی، از بارکدخوان استفاده شده که حاوی اطلاعاتی مانند مشخصات تاکسی، راننده، و سایر اطلاعات لازم برای شناسایی و ایجاد قابلیت پرداخت کرایه می‌باشد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: پس از نصب اپلیکیشن قم‌یار و شارژ کیف پول موجود در آن، مسافران می‌توانند پس از هر بار سوار شدن به تاکسی و در هنگام پرداخت کرایه، وارد اپلیکیشن شده و گزینه پرداخت کرایه را انتخاب نمایند، با این کار اسکنر بارکد (دوربین گوشی) فعال شده و آن‌ها باید تصویر بارکدی را که در تاکسی نصب شده است توسط گوشی خود اسکن کنند سپس مبلغ کرایه مورد نظر را وارد نموده و گزینه تایید پرداخت را انتخاب کنند.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: کلیه هزینه‌های مربوط به این طرح به عهده شهرداری بوده و مسافران و رانندگان تاکسی هیچ‌گونه هزینه اضافی پرداخت نخواهند کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های پیش رو معاونت حمل و نقل شهرداری قم برای تاکسی‌های اینترنتی، گفت: فعلا در حال حاضر تاکسی‌های اینترنتی به صورت مستقل عمل می‌کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ادامه داد: چندین شرکت‌ استارتاپی که نرم‌‌افزارهای کاربردی و پرطرفدار در بین مردم دارند، جهت همکاری با شهرداری قم برای سیتم پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی اعلام آمادگی کردند و در آینده در صورت انعقاد تفاهم‌نامه، اطلاع رسانی خواهد شد.

محمدحسینی اظهار کرد: در صورت همکاری، مردم می‌توانند برای پرداخت کرایه تاکسی علاوه بر نرم‌افزار قم یار از سایر نرم‌افزارهای کاربردی استفاده کنند.

یادآور می‌شود، مردم برای عضویت در فضای مجازی شهرداری می‌توانند با ورود به پورتال شهرداری قم، در قسمت عضویت، مراحل ثبت نام خود را تکمیل کرده و از نسخه تحت وب سامانه «قمیار» که در تمامی کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و گوشی‌های تلفن همراه، از طریق مرورگر وب (Web Browsers) استفاده کنند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.v8wbjh8x79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما