تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : 2376
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر گفت: یکی از اقداماتی که این روزها رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد تحول مثبت در شهرها رقم بزنند، تغییر نگاه مردم نسبت به موضوعات شهر است.
انه می‌تواند نگاه مردم را متحول کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علیرضا خاکی در گفت وگو با شهرنیوز، بااشاره به برگزاری نخستین «جشنواره رسانه‌ای شهر ما» به همت شهرداری قم، اظهار داشت: این جشنواره رسانه‌ای می‌تواند نقطه عطفی برای توجه بیشتر مردم و رسانه‌ها به مسائل اساسی شهر باشد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به اینکه مدیریت شهری در حال حاضر از دغدغه صرف اطلاع رسانی فاصله گرفته و باید وارد وادی نقد شهری شود، افزود: تا بحث از فرهنگسازی می‌شود ذهن‌ها به سمت موضوعاتی مانند پسماند و … می‌رود اما فرهنگسازی آگاهی به امور شهروندی و برنامه‌های شهرسازی به زبان عام است.

خاکی ادامه داد: رسانه باید با زبان ساده به مردم بگوید که حق به شهر چیست؟ بافت‌های ارزشمند چه نقشی دارند؟ وابستگی این مباحث به اقتصاد چیست؟

وی افزود: در بسیاری از نقاط دنیا اینکه شهرها به سمت حراست از میراث تاریخی بازگشته‌اند پشتوانه‌‎های محکم اقتصادی دارد، این جنبه اقتصادی می تواند متوجه موضوعاتی مانند کاهش هزینه‌های نگهداری، کاهش هزینه‌های آینده شهر و افزایش درآمد باشد تا سهم شهروندی در اداره شهر کاهش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر معتقد است رسیدن به این نقطه که شهروند این مسائل را از شهرداری مطالبه کرده و این فهم جمعی در موضوعات شهر ایجاد شود، یکی از کارکردهای رسانه هاست که در اقداماتی مانند برگزاری جشنواره‌ها می‌توان آن را تقویت کرد.

خاکی با بیان اینکه امروز در شهرهای کشور نگاه به توسعه دچار نقصان‌های جدی است، گفت: در دنیای امروز مسائلی مانند احترام به حضور پیاده در شهر، توجه به نحوه حضور اقشار مختلف در شهر، میزان مراکز ارتباطات اجتماعی و … ملاک توسعه یافتگی محسوب می‌شود و این نگاه باید به مردم تسری یابد.

وی ادامه داد: باید در قالب این جشنواره مردم را نسبت به خواسته‌هایی که باید در شهر داشته باشند آگاه تر کرده و سطح مطالبات شهروندی را از موضوعات کوچک به مسائل اساسی ارتقا دهیم.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.ae8fuqetmsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما