تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 2371
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: طرحی تهیه شده تا یک شهربازی شاخص و بروز در میدان 72 تن ایجاد شود.
مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد یک شهربازی شاخص در میدان ۷۲ تن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، پیام جوادیان در جلسه ستاد عالی سرمایه گذاری که با حضور شهردار قم برگزار شد با اشاره به طرحی که برای ایجاد شهربازی در میدان ۷۲ تن آماده شده، اظهار داشت: بیشتر تمرکز ما در تهیه طرح این بوده که دستگاه‌های بازی جدید و بروز در این شهربازی استفاده شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با توجه به شکل گیری شهربازی بوستان علوی، ادامه داد: در آن مجموعه فضا کوچک بود و امکان توسعه نداشتیم اما در شهربازی میدان ۷۲ تن یک فضای پنج هکتاری داریم که باید بهینه مورد استفاده قرار بگیرد.

جوادیان افزود: این شهربازی در یک نقطه بسیار استراتژیک و راه مواصلاتی ۱۷ استان کشور قرار گرفته و سالیانه ۳۰ میلیون خودرو از اینجا عبور می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان قمی یک سابقه نوستالژی از این شهربازی دارند، خاطرنشان کرد: شهربازی میدان ۷۲ تن می تواند حجم بالایی از زائرین و مسافرین را جذب کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: رویکرد ما در این طرح این است که دستگاه‌ها پیشرفته و هیجان آمیز باشد و به دستگاه‌هایی که در شهربازی‌های معمولی وجود دارد، اکتفا نشود.

جوادیان با اشاره به اهمیت مسائل حقوقی در مشارکت با بخش خصوصی برای شکل دهی به یک شهربازی، گفت: در این شهربازی یک سوله هزار و ۲۰۰ متری برای بازی‌های فضای بسته دیده شده و بقیه دستگاه‌ها در محوطه آزاد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پیش بینی یک پارک کوچک آبی در این پروژه، اضافه کرد: ۲۵ هزار متر مربع محوطه سازی، ۱۸ هزار متر مربع فضای سبز و ۹ هزار متر شبکه دسترسی از جمله اقداماتی است که سرمایه گذار باید انجام دهد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان داشت: پیش‌بینی‌ها می‌گوید این شهربازی ۹ ماه در سال مورد استفاده خواهد بود و ۳۴۰ هزار نفر برای دوره ۹ ماهه از آن استفاده می‌کنند.

جوادیان با اشاره به اینکه در جریان مشارکت برای ساخت این شهربازی آورده شهرداری، عرصه آن است، ادامه داد: این شهربازی طوری طراحی می‌شود که گروه‌های مختلف سنی بتوانند از آن استفاده کنند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.f8wbjh8xz9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما