تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : 2327
معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: محرم امسال استفاده از پرچم و بیرق عزا در شهر قم 50 درصد رشد داشت.
رشد استفاده از پرچم و بیرق عزا در شهر/سیاه پوشانی محرم امسال ویژه بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سید امیر سامع با اشاره به رشد فعالیت های شهرداری در فضاسازی ایام محرم امسال، اظهار داشت: امسال سعی کردیم با به کارگیری شیوه‌های جدید و تمرکز بیشتر بر فضاسازی شهری، حال و هوای عاشورایی را حفظ کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به رشد ۵۰ درصدی در نصب پرچم و بیرق سیاه در سطح شهر قم در محرم امسال، افزود: در مجموع سیاهپوشی شهر امسال ۲۰ درصد رشد داشت.

سامع با اشاره به اینکه مدیریت خوبی در برگزاری ایستگاه‌های صلواتی انجام شد، اضافه کرد: ۹۰ درصد هیات‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند و چند درصدی رعایت نشد که سعی کردیم با اقناع اینها را با حداقل برسانیم.

وی به توزیع کارتن پلاست ویژه جمع‌آوری اقلام بهداشتی و کیسه‌های قرمز در هیات‌ها اشاره کرد و گفت: شست و شو و ضد عفونی اماکن هم به طور ویژه انجام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم به کاهش قابل توجه ذبح دام در سطح شهر اشاره کرد و افزود: همکاری با ستاد اقامه نماز برای برپایی نماز ظهر عاشورا در حرم مطهر و صحن‌های پیرامون و همچنین پاکسازی سطح شهر از دستفروشان و متکدیان از اقدامات امسال بود.

سامع خاطرنشان کرد: امسال تلاش کردیم فضاهای باز را به هیات‌ها برای برگزاری مراسم معرفی کنیم و ۲۰ بوستان هم برای برگزاری مراسم آماده‌سازی شد.

وی نقطه قوت برگزاری مراسم دهه اول محرم امسال را هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان تبلیغات، آستانه مقدس حضرت معصومه(س)، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری دانست.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام دهه اول محرم امسال بیش از ۹۰ درصد اجرایی شد، گفت: بعضی ایستگاه‌های صلواتی و دسته روی ها خارج از روال انجام شد که باید سعی کنیم اقناع بیشتری برای مراسم‌های بعدی اتفاق بیافتد.

سامع همچنین به پررنگ شدن برگزاری روضه‌های خانگی در محرم امسال اشاره کرد و گفت: در این عرصه هم شهرداری با نهادهای مرتبط همکاری خوبی انجام داد.

وی افزود: توزیع آب آشامیدنی به صورت کاملا بهداشتی باید با برنامه انجام شود و خیرین می‌توانند در این زمینه وارد شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه هماهنگی بهتری برای برگزاری مراسم در فضای باز باید اتفاق بیافتد، اظهار داشت: بعضی هیات‌ها تمایل داشتند در زمین‌های باز مراسم برگزار کنند و با بررسی که می‌شد اگر امکان فراهم بود این کار با حصار کشی و آذین بندی انجام می‌شد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.0d0iw6dmegiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما