تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 2324
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به پرداخت 3میلیارد تسهیلات از طریق سامانه کارا، گفت: در ابتدای سال به خاطر وجود ویروس کرونا برنامه های زیادی نداشتیم ولی در نیمه دوم سال برنامه های بیشتری خواهیم داشت.
پرداخت 3میلیارد تسهیلات از طریق سامانه کارا/افزایش فعالیت های فرهنگی استان در نیمه دوم سال جاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری  با اشاره به قرار گرفتن در هفته دولت، اظهار داشت: در سال ۹۲ استان قم دارای 7 هزار و ۸۰۷ متر فضای فرهنگی بوده است که این مقدار در سال ۹۸ به ۹۸۰۷ متر رسیده و شاهد افزایش ۲۰۰۰ متری در زمینه زیر ساخت و فضای فرهنگی در استان قم بوده ایم که با استانداردها فاصله داریم.
وی افزود: به دنبال آن هستیم که با افتتاح کتابخانه مرکزی و مجتمع فرهنگی خیابان امام خمینی سرانه فضای فرهنگی استان قم را افزایش داده و به سرانه ایده آل نزدیک تر کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ارتقا رتبه اداره از درجه یک به دو در این سال ها و تلاش برای رسیدن به درجه سه، گفت: در سال ۹۲ هیچ خدمتی به صورت الکترونیکی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم صورت نمی گرفت اما در سال ۹۸، ۲۳ خدمت و ۴۳ زیر خدمت به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی ادامه داد:  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم روند الکترونیکی کردن خدمات را در پیش گرفته است و در سال آینده بیشتر خواهد شد.
کاشانی در ادامه با اشاره به بخش فرهنگی تصریح کرد: تعداد مجوز های کتاب استان قم در سال ۹۲، ۶ هزار و ۵۹ عدد بود که در سال ۹۸ به ۱۰ هزار و ۸۷۰ عدد افزایش پیدا کرده است؛ همچنین میزان تیراژ کتاب از ۱۵ میلیون و ۱۸۶ هزار تیراژ در سال ۹۲ به ۱۸ میلیون تیراژ در سال ۹۸ رسیده است.  
وی افزود: تعداد ناشران استان قم در سال ۹۲، هزار و ۱۵ ناشر بود که به هزار و ۳۲۹ ناشر در سال ۹۸ رسیده است؛ همچنین تعداد چاپخانه های استان قم از سال ۹۲ تا ۹۸ با شروع به کار ۶۵ واحد چاپ جدید به ۲۹۷ چاپخانه رسیده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به بخش مطبوعات، گفت: از سال ۹۲ تا ۹۸ در بخش آگهی توزیع شده در رسانه های استان قم، تعداد نشریات، اعطای پروانه نمایندگی نشریات سراسری، اعطای پروانه دفاتر استانی، اعطای مجوز محتوای تبلیغات و سایر بخش های مطبوعاتی افزایش چشمگیری داشته ایم.
وی افزود: سال ۹۲ تعداد عناوین نمایش های تولیدی استان قم ۱۲ عنوان بوده و در سال ۹۸ این تعداد به ۴۹ عنوان رسیده است همچنین در سار بخش های هنری در استان قم شاهد افزایش در تعداد هنرجو های آموزشگاه ها، تعداد تماشاگران تئاتر و سالن های نمایش بود ایم.
کاشانی با اشاره به افزایش سالن سینما در استان قم ادامه داد: سالن های سینما در استان قم از ۳ سالن در سال ۹۲ به ۹ سالن در سال ۹۸ رسیده است و تعداد صندلی های سینما در استان قم از ۸۰۰ صندلی به ۱۸۵۰ صندلی رسیده است.
وی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان قم به تازگی به عنوان شورای برتر کشور انتخاب شده است و این موضوع نشانگر تلاش همکاران ما در این بخش است.
کاشانی با اشاره به نظارت ها و بازرسی ها، گفت: نظارت و بازرسی از زیرمجموعه ها از 4500مورد در سال 92 به 5300مورد در سال 98 رسیده است و همچنین در سال 92، 213 اخطار کتبی صادر شده که این تعداد در سال98 به 569مورد رسیده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد:از طریق سامانه کارا بیش از ۱۱ و نیم میلیارد تسهیلات ثبت نامی داشتیم و تا به امروز ۳ میلیارد آن توسط بانک ها پرداخت شده است.
وی در پایان افزود: در ابتدای سال به خاطر وجود ویروس کرونا برنامه های زیادی نداشتیم ولی در نیمه دوم سال برنامه های بیشتری خواهیم داشت.



انتهای پیام/

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.iqia2bq10la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما