تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب : 2304
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش قم پیش‌بینی کرد: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان با افزایش هشت درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف برسد.
افزایش هشت درصدی دانش آموزان قم در سال تحصیلی جدید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مریم سادات پناهنده افزود: تغییر شکل بافت جمعیتی و مهاجرپذیر بودن استان قم ۲ عاملی است که باعث شده هر سال ضریب افزایش جمعیت دانش‌آموزی قم نسبت به استان‌های دیگر بیشتر شود.

وی با بیان این‌که از نظر کالبدی افزایشی در مدارس و کلاس‌های استان صورت نگرفته است، اضافه کرد: از ۲ سال گذشته اطلس مدارس تهیه و فضاهای خالی مشخص شده که این امر به ساماندهی دانش آموزان متناسب با فضای فیزیکی مدارس کمک کرده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح از امکانات موجود مدارس به‌خوبی استفاده شد و با رعایت تراکم نسبی که باید باشد، فضاهای خالی ساماندهی و تکمیل شد.

پناهنده خاطرنشان کرد: اگر قرار بود برای دانش آموزان جدید مدرسه‌ای ساخته شود، دست کم نیاز به ساخت ۱۰ ساختمان بود، در حالی‌که با ساخت ۲ مدرسه افزایش جمعیت پوشش داده شد.

وی بیان کرد:‌ یک هزار و ۴۰۰ کد واحد آموزشی در استان قم فعال است که در ۹۰۰ ساختمان قرارگرفته‌اند.

به گفته وی، ۸۷ درصد مدارس استان قم ۲ شیفت می باشد.

جمعیت دانش‌آموزی قم در سال تحصیلی گذشته حدود ۲۶۵ هزار نفر بود که در ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس ساماندهی شده بودند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.wnuk49ney5k14.html
منبع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما