تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 2303
آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید در پی انفجار در بیروت در پیامی از دولت‌های اسلامی خواست با همکاری هم، نیازهای ضروری و اولیه مردم و دولت لبنان را برطرف کنند.
آیت‌الله علوی: دولت‌های اسلامی نیازهای ضروری لبنان را برطرف کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، در این پیام آمده است: فاجعه دردناک انفجار در بندر بیروت که موجب درگذشت و جراحت بسیاری از مردم شد، باعث تأثر و تأسف فراوان گردید.

پیام ادامه یافته است: این‌جانب ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان، و آرزوی شفای عاجل مجروحان این حادثه غمبار از تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی لبنان می‌خواهم که با وحدت و ترجیح منافع ملی در رفع مشکلات و بازسازی لبنان همت گمارده و از دولت‌های اسلامی می‌خواهم که با همکاری هم، نیازهای ضروری و اولیه  مردم و دولت لبنان را برطرف کنند.

پیام حاکی است: در پایان از خداوند منان برای روح درگذشتگان این حادثه دلخراش غفران و رحمت الهی و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل را مسالت دارم.

ابراز همدردی آیت‌الله سعیدی با مردم لبنان

به دنبال فاجعه دردناک بندر بیروت آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با صدور پیامی با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی کرد.

در این پیام آمده است: خبر فاجعه دردناک بندر بیروت که به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از برادران و خواهران لبنانی انجامید و موجب از بین رفتن حجم زیادی از داروها، غلات و غیره آن مردم عزیز شد موجب تأثر و تألم شدید گردید.

پیام می‌افزاید: بی‌شک دست خداوند همراه با جبهه حق مقاومت و جماعت آزاده‌ای است که در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم جنایت‌کار به پا خاسته‌اند.

پیام حاکی است: این‌جانب از جوار بانوی کرامت ضمن همدردی با دولت و ملت لبنان از خداوند سبحان برای ازدست‌رفتگان طلب مغفرت و برای مجروحان طلب شفای عاجل دارم. خصوصاً برای خانواده طلاب و برادران لبنانی که در سایه حضرت فاطمه معصومه(س) و در مکتب ولایت، درس علم و بصیرت می‌آموزند، سلامتی، عافیت و عاقبت‌به‌خیری آرزو دارم.

پیام ادامه یافته است: امید که توفان رخدادهای عظیم پی‌درپی عالم، نوید آرامش پس از ظهور قریب‌الوقوع حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه را به همراه داشته باشد.

عصر سه‌شنبه ۱۴ مردادماه ۹۹ در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ و انفجار در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن،  شماری از مردم لبنان کشته و زخمی شدند. 
کشورهای مختلف جهان ازجمله جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.ye8fuqettsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما