تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 2289
معاون فنی و مهندسی سازمان قطار شهری قم گفت: قطاری شهری قم 60 درصد پیشرفت فیزیکی و 80 درصد پیشرفت از نظر ساخت دارد.
مترو قم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۸۰ درصد پیشرفت تجهیزاتی دارد/تأمین بسیاری از نیازهای مترو از داخل کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سیدصدرا قاسمی در بازدید مسئولان صداوسیمای مرکز قم از آخرین وضعیت پیشرفت مترو، اظهار داشت: در حال حاضر قطاری شهری قم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۸۰ درصد پیشرفت از نظر تجهیزات دارد و ساخت‌وساز و تجهیزات به‌طور تخصصی در بخش‌های تهویه، سیگنال‌ها، مخابرات و اعلام حریق در حال انجام است.

معاون فنی و مهندسی سازمان قطار شهری قم افزود: برخی از مسائل مربوط به قطار شهری فراملی است و تحریم و تورم تا حدی بر تحقق قطار شهری قم، تأثیر گذاشته است، البته شهرداری قم با تکیه بر منویات رهبری مبنی بر تکیه بر تولید ملی، در مسیر دور شدن از نیاز به خارج از کشور قدم‌های خوبی در تأمین تجهیزات برداشته است.

قاسمی خاطرنشان کرد: قطار شهری پروژه‌ای بزرگ است و در گذشته تأمین تجهیزات از خارج انجام می‌شد و برای نخستین بار اتفاقی افتاده که باید طبق الزامات، دست به اقداماتی بزنیم تا شاهد پیشرفت پروژه باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با تدابیر مدیریت شهری و منابع مالی با کمبود نقدینگی مواجه نیستیم، ابراز کرد: علی‌رغم اتفاقاتی که روی می‌دهد در ارتباط با پروژه و پیمانکار به‌روز هستیم و مسائل مالی به‌روزرسانی می‌شود.

معاون فنی و مهندسی سازمان قطار شهری قم تصریح کرد: ما پیگیر وضعیت پیمانکار در این شرایط سخت بوده‌ایم و اگر بدهی وجود دارد، کارفرما در مسیر پروژه به پیمانکار پرداخت خواهد کرد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.4qia2bqiola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما