تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 2288
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم یکی از دلایل کندی پیشرفت مترو را اجرای پروژه در بافت فرسوده و بافت شهری دانست.
اجرای خط نخست مترو قم در بافت فرسوده یکی از دلایل کندی پیشرفت پروژه است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، عباس حلوایی زاده در بازدید مسئولان صداوسیمای مرکز قم از آخرین وضعیت پیشرفت مترو، اظهار داشت: پروژه نسبت به قبل تغییرات زیادی دارد و ساخت ایستگاه و تونل کاری طاقت فرساست که در بافت شهری اتفاق می‌افتد، زیرا تمامی خطوط ریلی در بافت‌های فرسوده و قدیمی شهر قرار دارد تا این مسیر شهر را از ترافیک دور کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ابراز کرد: از طرفی قانون دست ما را بسته است و نمی‌توانیم از پلاک‌های ثبتی شهروندان حرکت کنیم و عمده عبور از خطوط محورهای اصلی باید اتفاق افتاده باشد.

حلوائی‌زاده با بیان اینکه با توجه به طراحی در مسیر، چند نقطه کندی اجباری وجود داشت که پارکینگ و بلوار سردار شهید سلیمانی از نقاط اجباری محسوب می‌شود، افزود: برخی از نقاط باید بالغ‌بر ۲۵ متر زیرزمین را حفر می‌کردیم که این اتفاق انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در طول مسیر فاز یک خط اول مترو  ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ متر اجرای ایستگاه را داشتیم که ۱۲۰ متر طول و ۳۰ متر عرض هر ایستگاه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به رعایت مسائل فنی و ایمنی در طول پروژه، افزود: در قسمت‌های عبور تی بی ام، وقتی خاکبرداری انجام می‌شد، سازه‌های بتنی نصب می‌گردید که مشکلی ایجاد نمی‌کرد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.wb5urhb5wiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما