تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 2283
قم فوری:
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  شما می ‌توانید در شهر آنتالیا کشور ترکیه جاذبه های گردشگری بسیار زیادی را مشاهده کنید که هر یک از این جاذبه‌ های تاریخی  قصه ای را در پس خود دارند. همین موضوع باعث افزایش جذابیت این مکان های تاریخی شده است و سبب شده تا گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا به کشور ترکیه و شهر آنتالیا سفر کنند تا از جاذبه‌ های تاریخی آن بازدید داشته باشند. یکی از مهم ترین جاذبه‌ های گردشگری و تاریخی که در شهر آنتالیا وجود دارد و گردشگران از سراسر دنیا برای بازدید از آن وارد شهر آنتالیا می شوند، آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا است. آمفی تئاتر آسپندوس یکی از مکان های جذاب و فوق العاده شهر آنتالیا به حساب می آید و یکی از قدیمی‌ ترین آمفی تئاترهای دنیا نیز محسوب می شود. نام آمفی تئاتر آسپندوس در سال ۲۰۱۵ در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این آمفی تئاتر زیبا و قدیمی آشنا کنیم تا صورتی که قصد دارید به زودی به آنتالیا سفر کنید بتوانید با اطلاعات بیشتر و کامل تری از این آمفی تئاتر در زمان حضورتان در آنتالیا از این جاذبه گردشگری نیز دیدن نمایید، از این رو پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

 

 

 

آسپندوس، قدیمی ترین آمفی تئاتر در آنتالیا اگر با تور ترکیه لحظه آخر به این شهر زیبا سفر کرده اید و علاقه مند هستید تا یکی از جاذبه های تاریخی شهر آنتالیا را به نظاره نشینید کافی است تا کمی از مرکز شهر آنتالیا و اتمسفر مدرن آن فاصله گرفته و به سمت شرق این شهر حرکت کنید. پس از فاصله گرفتن از مرکز شهر می توانید به وضوح شاهد تغییر حال و هوای شهر آنتالیا باشید. با رفتن به سمت شرق شهر، اتمسفر شهر از حالت مدرن به فرم تاریخی و طبیعی تبدیل می شود. دیگر خبری از شلوغی مرکز شهر در شرق شهر آنتالیا نیست و شما وارد منطقه تاریخی به اسم سریک خواهید شد که آمفی تئاتر باستانی آسپندوس به عنوان قدیمی ‌ترین آمفی تئاتر جهان، در این منطقه واقع شده است.

سبک و سیاق این بنای تاریخی همانند معماری رایج در یونان باستان است، در واقع ساخت این تئاتر از معماری الهام گرفته شده است که در دوران باستان در یونان و روم وجود داشته است. این آمفی تئاتر زیبا به صورت یک نیم دایره است که قطر آن ۹۶ متر بوده و ظرفیت کلی آمفی‌ تئاتر آسپندوس در حدود ۱۲ هزار نفر است. تاریخ شناسان بیان می کنند که برای ساخت این آمفی تئاتر از برده های کشورهای مختلف استفاده شده است. اگر علاقه مند باشید تا در رابطه با تاریخچه آمفی تئاتر آسپندوس تحقیق کنید، متوجه راز و رمزهای بسیار زیادی در رابطه با این بنای تاریخی خواهید شد.

 

 

 

تاریخچه و معماری قدیمی ترین آمفی تئاتر در جهان از نظر تاریخی، زمان ساختار آمفی تئاتر آسپندوس به دوره قرن دوم میلادی و زمان حکمرانی مارکوس اورلیوس آنتونیوس، امپراتور روم نسبت داده می شود. در آن زمان نامی از شهر آنتالیا در میان نبود و افراد این منطقه را به اسم پامفیلیا می ‌شناختند. در آن دوران این شهر با داشتن یک آمفی تئاتر به عنوان یکی از زیباترین و خاص ترین شهرهای این منطقه شناخته می ‌شد و در این آمفی تئاتر علاوه بر اجرای نمایش های مختلف، تجارت محصولاتی چون نمک، روغن و پشم حیوانات نیز صورت می گرفته است.

با گذشت زمان و نزدیک شدن به قرن های جدید، آمفی تئاتر آسپندوس تبدیل به مکانی برای برگزاری جشنواره‌ های مختلف شد و حتی در قرن بیستم از این آمفی تئاتر برای میزبانی جشنواره های بین المللی و نمایش رقص باله و اپرا استفاده شد. دولت ترکیه وضعیت آمفی تئاتر آسپندوس را در قرن بیستم بهبود بخشید و با برگزاری جشنواره‌ های گوناگون در این مکان، سعی کرد تا آمفی ‌تئاتر آسپندوس را همچنان زنده نگه دارد.

 

 

 

هزینه و اطلاعات بازدید از قدیمی ترین آمفی تئاتر جهان نکته بسیار مهمی که در رابطه با بازدید از جاذبه‌ های تاریخی لازم است تا به آن توجه کنید، این است که حتماً پیش از بازدید از یک جاذبه گردشگری، اطلاعات مختلفی مانند مسیر رسیدن به آن جاذبه و یا ساعت های بازدید، هزینه بازدید و... را بررسی کنید. در این راستا سعی کردیم تا در این بخش شما را با اطلاعات بازدید از منفی تئاتر آسپندوس آشنا کنیم. در وهله اول باید به این نکته اشاره کرد که بازدید از این آمفی تئاتر قدیمی و زیبا رایگان بوده و بازدید از آن هزینه ای برای شما نخواهد داشت و شما می توانید بدون پرداخت پولی بابت ورودی یا بلیت، از این جاذبه گردشگری و تاریخی جذاب شهر آنتالیا دیدن کنید. برای دسترسی به این مکان نیز 2 وسیله حمل و نقل به شما پیشنهاد می شود. وسیله اول تاکسی است، شما می توانید از هر نقطه‌ ای در شهر آنتالیا برای بازدید از آمفی تئاتر آسپندوس تاکسی گرفته و به منطقه باستانی سریک روید و از این آمفی تئاتر دیدن کنید.

روش دیگری که می‌ تواند شما را سریعاً و با هزینه بسیار کمی به آسپندوس برساند، استفاده از اتوبوس به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی است. در فاصله ۵۵۰ متری از این بنای باستانی ایستگاه اتوبوسی به نام آسپندوس وجود دارد که شما می‌ توانید با رسیدن به این ایستگاه از اتوبوس پیاده شده و تنها با چند قدم پیاده روی وارد آمفی تئاتر آسپندوس شوید. ساعت بازدید از این تئاتر قدیمی و هیجان انگیز بین ساعت ۸ تا ۱۹ است و شما با صرف یک ساعت از وقت خود می توانید از این آمفی تئاتر قدیمی بازدید کنید.

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.79xrak9xwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما