تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 2277
شهردار قم با اشاره به برنامه شهرداری قم برای بازسازی ناوگان اتوبوس شهری قم گفت: در مرحله نخست قرارداد بازسازی 80 دستگاه اتوبوس در سال گذشته در قالب مناقصه منعقد شده که 10 دستگاه نخست آن امروز به شهرداری تحویل و وارد ناوگان می‌شوند.
پیش‌بینی بازسازی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس شهری تا پایان سال ۱۳۹۹
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، دکتر سیدمرتضی سقاییان‌نژاد صبح امروز در مراسم ورود ۱۰ دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار داشت: برای حل مسائل زیست‌محیطی نیازمند به ناوگانی پویا وزنده برای خدمترسانی در سطح شهر هستیم.

وی به مشکلات تحریم و تولیدات داخلی در حوزه حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و افزود: امروز خرید هر دستگاه اتوبوس جدید برای شهرداری بیش از دو میلیارد تومان هزینه در پی دارد که می‌بایست به راهکارهای جایگزین به‌جای خرید توجه کنیم.

شهردار قم بازسازی اتوبوس‌های غیرفعال در ناوگان اتوبوسرانی را بهترین جایگزین خرید اتوبوس دانست و تصریح کرد: بازسازی هر اتوبوس در حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشته و رعایت شاخصه‌های زیست‌محیطی و نصب تجهیزات جانبی نظیر کولر در این بازسازی‌ها لحاظ می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای بازسازی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: بازسازی ۱۸۰ دستگاه اتوبوس نسبت به خرید هزینه‌ معقول‌تری برای شهرداری در پی خواهد داشت و تا ۶ سال نیز می‌تواند در ناوگان فعالیت کند.

دکتر سقائیان‌نژاد تعداد اتوبوس‌های موردنیاز ناوگان اتوبوسرانی شهر قم را بیش از۴۰۰ دستگاه اعلام و بیان کرد: تعدادی اتوبوس در سال گذشته خریداری‌شده و ۱۸۰ دستگاه اتوبوس نیز امسال بازسازی‌شده و به ناوگان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به ورود ۱۰ دستگاه اتوبوس بازسازی‌شده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم، تأکید کرد: در مرحله نخست اقدامات لازم برای بازسازی ۸۰ دستگاه اتوبوس از سال گذشته در جریان قرار گرفته است که امروز نخستین سری از این اتوبوس‌ها وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم می‌شوند.

شهردار قم با ابراز امیدواری از تأمین حداقل ۴۰۰ دستگاه موردنیاز ناوگان اتوبوسرانی تا پایان سال گفت: امیدواریم قراردادهای مابقی اتوبوس‌ها نیز تا پایان سال قطعی شده و ناوگان اتوبوسرانی قم برای سال ۱۴۰۰ با تمام ظرفیت به مدار وارد شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.ae8fuqe8asfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما