تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب : 2272
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: 2016 هکتار در قم سکونتگاه غیررسمی است، در این زمینه پروژه‌هایی در ستاد بازآفرینی تعریف‌شده که باید با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی شود.
۲۰۱۶ هکتار در قم سکونتگاه غیررسمی وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  غلامرضا جانقربان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در سالن کرامت استانداری، اظهار داشت: در قم ۱۳ هکتار محدوده خدمات شهری وجود دارد که طبق مطالعات راه و شهرسازی ۴ هزار هکتار آن بافت فرسوده است اما ۱۵۸۰ هکتار بافت فرسوده مصوب در قم داریم که ۱۳۰۰ هکتار بافت تاریخی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: همچنین ۲۰۱۶ هکتار در قم سکونتگاه غیررسمی است، در این زمینه پروژه‌هایی در ستاد بازآفرینی تعریف‌شده که باید با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی شود.

جانقربان تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در بازآفرینی داریم، بافت فرسوده در قم، حال خوبی ندارد، هرچند تجربیات ارزشمندی در احیای بافت‌های فرسوده داشتیم و در کشور مقام اول را در بازآفرینی کسب کرده‌ایم.

وی بیان کرد: بضاعت ما در مدیریت شهری بیش از این است؛ اگر دولت اعتبارات لازم را به شهرهای مذهبی و زائرپذیر طبق تبصره ۱۸ می‌داد تاکنون بخش زیادی از طرح انجام می‌شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: ازنظر مطالعه هیچ مشکلی نداریم و شهرداری در چند سال قبل اعتبارات را به این سمت سوق داده است، دراین‌باره دستگاه‌ها تا حد زیادی مشارکت داشته‌اند اما شهرداری دارای اعتبارات سالانه محدودی است.

جانقربان گفت: این اعتبارات در حد توان شهرداری به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در انجام طرح‌های بازآفرینی صرف می‌شد.

وی افزود: در ابتدای امر، بسیاری از شهروندان با اجرای طرح بازآفرینی، مقابله و مخالفت می‌کردند اما با انجام چند طرح مهم به‌ویژه بازگشایی چند محور به دلیل انجام تملکات، مورد استقبال مردم قرار گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عنوان کرد: در اجرای طرح‌های بازآفرینی و اجرای ۱۳ محور مهم در شهر، رضایتمندی خوبی میان شهروندان ایجاد شد و خواستار توسعه معابر و محورهای دیگری هستند.

جانقربان تصریح کرد: مدیریت شهری امسال ۲۰۰ میلیارد تومان به دلیل اهمیت بازآفرینی و توسعه محورها اختصاص داده است و در اجرای طرحی مانند محور عمار یاسر در سال قبل، ۵۹۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های مهم، توسعه مساجد است و پروژه‌های فضای سبز در طرح تفضیلی در جوار این مساجد دیده‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بیان کرد: قرار است در طرح بازآفرینی دو محور عمار یاسر و برقعی و بافت اطراف حرم عملیاتی شود و دراین‌باره اعتباراتی در نظر گرفته‌شده است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.f8wbjh8ww9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما