تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 2258
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: طی دو ماه آینده کمیته سیما و منظر در مناطق شهرداری تشکیل خواهد شد تا مردم بتوانند با سرعت بیشتری پیگیری امور خود در زمینه کنترل نماها باشند.
تشکیل کمیته سیما و منظر در مناطق شهرداری/۵۰ درصد سازندگان به ضوابط سیما و منظر توجه می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، غلامرضا جانقربان با اشاره به ایراداتی که شهرداری به اجرای نماهای نامتعارف و رومی وارد می‌کند، اظهار کرد: ما به شدت نسبت به حفظ سیما و منظر شهری متناسب با جایگاه قم حساس هستیم و تلاش داریم از بدمنظری در شهر جلوگیری کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه امروز بدمنظری در شهر دیده می‌شود، گفت: البته ضوابطی در این زمینه گذاشته شده اما به طور کامل این ضوابط اجرا نمی‌شود.

جانقربان با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری در خصوص سیما و منظر شهری در قم، افزود: انتظار ما از سازندگان این است که ضمن کار ارزشمندی که در اشتغال‌زایی و توسعه مسکن انجام می‌دهند نسبت به سیما و منظر ساختمان‌ها نیز حساس باشند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به سیمای ساختمان‌ها متناسب با صرفه‌های اقتصادی نگاه کرد، گفت: این کار که برای کسب سود بیشتر اقدام به استفاده از نماهای نامتعارف و رومی شود درست نبوده و باید جلوگیری شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: طی سال‌های اخیر نظارت‌ها بر ساختمان‌های ۵ سقف و بالاتر در حوزه سیما و منظر آغاز شده و تلاش داریم این نظارت‌ها را به ساختمان‌های ۳ سقف و بیشتر هم توسعه دهیم.

جانقربان با تاکید بر اینکه چارچوب‌های کلی نماهای ایرانی و اسلامی در شهرداری تدوین شده است، گفت: تمام این ضوابط باید رعایت شده تا مالکین و سازندگان دچار جریمه‌های مشخص‌شده در زمینه سیما و منظر نشوند.

وی اظهار کرد: لازمه تحقق سیاست‌ها در زمینه سیما و منظر شهری همکاری و مساعدت تنگاتنگ شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بیان کرد: البته با سیاست‌گذاری‌های صورت‌گرفته و ضوابط مشخص‌شده در سال‌های اخیر شاهد کاهش اجرای نماهای نامتعارف و رومی در شهر قم بوده‌ایم و امروز بیش از ۵۰ درصد سازندگان به ضوابط سیما و منظر شهری توجه می‌کنند.

جانقربان گفت: طی دو ماه آینده کمیته سیما و منظر در مناطق شهرداری نیز تشکیل خواهد شد تا مردم بتوانند با سرعت بیشتری پیگیری امور خود در زمینه کنترل نماها باشند.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdci.warct1arvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما