تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 2256
شهردار قم با صدور پيامي فرا رسيدن سالروز ارتحال حضرت امام خميني(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب را تسليت گفت.
پیام تسلیت شهردار قم به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با صدور پیامی فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب را تسلیت گفت.

پیام شهردارقم به این شرح است:

بسمه تعالی

اخلاص امام خمینی رحمه الله علیه سرچشمه اقتدار ایشان است

انقلاب اسلامی انقلابی انحصاری است چون در ماهیت، علل، فرایند وقوع و پیامدها با سایر انقلاب‌های جهان تفاوت دارد و انقلابی که با الهام از “کَم مِن فِئَهٍ قَلیلَهٍ غَلَبَت فِئَهً کَثیرَهً بِإِذنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرینَ” خط بطلانی بر تئوری‌ها و نظریه‌های سیاسی متداول کشید و انحصار فهم در چارچوب مفاهیم خاص را برداشت. اکثر رهبران انقلاب‌های بـزرگ، نـظریه‌پردازان آن انقلاب‌ها نبوده‌اند. در حالیکه امام خمینی(ره) نه تنها انـقلاب را هـدایت و راهـبری کرد، بلکه نظریه‌پرداز بزرگ آن نیز بود و مبانی نظری انقلاب اسـلامی ریشه در هسـتی‌شناسـی و معرفـت‌شناسـی ایشـان دارد و اندیشه این بزرگ مرد که منبعث از آموزه‌های دینی است؛ گفتمان جدیدی در صحنه روابط بین‌الملل به وجود آورد که تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کلان نظام بین‌الملل از این معجزه قرن متحیر ماندند و به خوبی نشان داد که سرچشمه اقتدار امام، اخلاص است.

انقلاب اسلامی در حلقه زنجیره تحقق وعده‌های الهی قرار دارد که با “وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ” یادآوری می‌کند نام امام راحل پیوست تاریخ انقلاب است و معمار کبیر انقلاب موفقیت و تاثیرات ایران اسلامی را در افق آینده دید و چشم‌اندازی روشن برای ایران اسلامی ترسیم نمود که هرچه با زمان پیش می‌رویم شاهد واقعیات فزون‌تری هستیم.

استراتژی صدور انقلاب توسط امام مطرح و پس از اتخاذ این موضع صریح و قاطعانه بود که طراحی برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی مستدل و منطقی در راستای اجرای این هدف در دستور کار قرار گرفت و در ادامه رهنمودهای امام راحل شاهد موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در زمان رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی هستیم عمق راهبردی در منطقه و نفوذ در خاورمیانه و توان تأثیرگذاری بر معادلات منطقه‌ای، توانمندی موشکی و برنامه هسته‌ای و قدرت بازدارندگی آن، دسترسی به سلول‌های بنیادین، مشارکت حداکثری و تعامل بسیار خوب مردم و مسئولان در مواجهه با ویروس کرونا، پرتاب ماهواره به فضا و اعزام مقتدرانه کشتی‌های نفتی به ونزوئلا نور توانمندی “ما می‌توانیم” را در دل‌ها روشن نمود که این موارد نمونه‌هایی از افق روشنی است که امام راحل در این بستر ظرفیت و توانمندی جامعه ایرانی اسلامی مشاهده فرمود و باعث تحیر جامعه جهانی در شرایط تحمیل تحریم بر ایران گردید و در ادامه با اقتدار گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب مطرح می‌شود.

بی تردید فقدان آن عبد صالح خدا برای ملت قدرشناس ایران همواره ضایعه‌ای جبران ناپذیر خواهد بود و خداوند متعال را شاکریم که حقیقت همیشه زنده حضرت امام در کالبدی جدید تبلور یافت که اقتدارش زبانزد دوست و دشمن بوده و خواهد بود.

اینجانب ضمن تسلیت چهاردهم خرداد سالروز آسمانی شدن روح خدا و پانزدهم خرداد ماه که آغازی است بر این نهضت نورانی که مردم عزیز و انقلابی قم خالق آن بودند و یادآور پایمردی‌ها و دلاوری‌های آزاد مردانی از این خطه آسمانی است. همانمانی که با نثار خون خویش نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران علیه نظام ستمشاهی به وجود آوردند. از درگاه ایزد منان می‌خواهم که توفیق پاسداری از ارزش‌های این انقلاب مقدس و پاسداشت خون شهدای والامقام را عنایت فرماید.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

سیزدهم خردادماه ۱۳۹۹

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.n9xrak9x3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما