تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : 2253
شهردار قم در پیامی به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، ضمن عرض تسلیت، گفت: بقیع ریشه در تاریخ دارد و آنچه ریشه دارد دارای هویت بوده و ماندگاری ماهیتش تداوم دارد و با تکذیب و تخریب، تذهیب ناب اندیشه تحریف نمی‌شود.
پیام شهردار قم به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام/ با تکذیب و تخریب، تذهیب ناب اندیشه تحریف نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در پیامی به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) ضمن عرض تسلیت، اظهار داشت: بقیع ریشه در تاریخ دارد و آنچه ریشه دارد دارای هویت بوده و ماندگاری ماهیتش تداوم دارد و با تکذیب و تخریب، تذهیب ناب اندیشه تحریف نمی‌شود.

متن پیام شهردار قم به این شرح می باشد:

بسمه تعالی

با تکذیب و تخریب، تذهیب ناب اندیشه تحریف نمی‌شود

تاریخ اسلام سرشار از تحولات و حوادث متعدد است که بازخوانی بدون تعصب و مطالعه‌ی عمیق آن از فهم‌های جدید رونمایی می‌کند. تاریخ انقضای تبلیغات منفی فرا رسیده و دیگر افکار عمومی متاثر از کانال‌های اطلاع‌رسانی مغرض نیست و سم‌پاشی‌های فکری را بر نمی‌تابد و به برخی مطالب جهت‌دار بسنده نمی‌کنند و با بررسی و تحقیق به دنبال یافتن حقیقت هستند و کتمان حقیقت دیگر امکان‌پذیر نیست و فرهنگ و تمدن با تخریب ظواهر از بین نمی‌رود و معاندین نمی‌دانند که با تکذیب و تخریب، تذهیب اندیشه تحریف نمی‌شود و عقلانیت و تفکر را نمی‌توان محدود ساخت و اگر چه ظواهر فرهنگ و تمدن را نابود ساختند اما ماهیت و هویت آن در قلب مسلمانان و شیعیان تثبیت شده است.

افکار محدود و غیر پویا به ساحت اندیشه نمی‌رسند و با برداشت‌های حداقلی سعی در ممانعت از گسترش فهم دارند و نمی‌دانند که قبل از آنکه این تخریب بتواند حقایق تاریخی را ضبط نماید؛ پوچی افکار محدود را بسط داد.

بقیع ریشه در تاریخ دارد و آنچه ریشه دارد دارای هویت بوده و ماندگاری ماهیتش تداوم دارد. در حالیکه هدف دشمن تحریف تاریخ است و این اتفاق بی احترامی بزرگی به شعور و فهم و باورهای همه مسلمانان از جمله شیعه و سنی بود.

درهشتم شوال ضایعه‌ای دردناک از تخریب قبور مطهر ائمه بزرگواری رقم خورد که تعصب جاهلیت را در دوران مدرن به نمایش گذاشت. این دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها نشان از انحرافات فکری است که پشت این دشمنی‌ها می‌توان دست استکبار خبیث به ویژه کشور استعمارگر انگلیس را دید اما قطعاً این برنامه‌ریزی‌ها با شکست مواجه خواهد شد و وحدت و برادری بین مسلمان اعم از شیعی و سنی بیشتر خواهد شد و امروز برخی کشورهای مسلمان از این نقشه شوم به خوبی آگاهند. قطعاً این‌گونه رفتارها خللی در اراده و ارادت مسلمانان به ویژه شیعیان جهان نسبت به مقدسات و اهل بیت علیهم السلام ایجاد نخواهد کرد. ان‌شاءالله با ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شاهد بازسازی قبرستان شریف بقیع و برعکس شدن اهداف یوم الهدم خواهیم بود.

اینجانب ضمن تسلیت این روز اسفناک به وجود نازنین حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی و همه علما و دلسوزان نظام و مردم فهیم و بصیر قم، از خداوند متعال آزاد سازی جهان اسلام را از دست استکبار جهانی مسالت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

هشتم شوال المکرم

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcd.k0x2yt0xsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما