تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 2251
شهردار قم گفت: 300 هکتار از مساحت شهر قم به عنوان یک پلتفرم در نظر گرفته شده که برای شهر مشکل ساز است و ما پیگیر هستیم تا مسائلی که در این بین برای مردم ایجاد شده حل شود.
تعیین پهنه‌ای بافت تاریخی برای مردم قم مشکل‌ساز شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به وضعیت بافت فرسوده شهر قم، برنامه‌های شهرداری در احیای بافت فرسوده شهر را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: حدود هزار و ۷۰۰ هکتار از مساحت شهر قم بافت فرسوده است و ۳۰۰ هکتار از این محدوده نیز به عنوان بافت تاریخی مشخص شده است.

شهردار قم با انتقاد از تعیین ۳۰۰ هکتار از مساحت شهر قم به عنوان بافت تاریخی، گفت: ما نسبت به این مساله اعتراض داریم چراکه چنین محدوده‌ای بافت تاریخی در قم وجود ندارد و به همین خاطر برخی محلات شهر متروکه شده و این آسیب‌های زیادی برای شهر دارد.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه دو سیاست در مساله بافت فرسوده و بافت تاریخی مطرح است، گفت: یا باید به بافت فرسوده به عنوان یک پلتفرم و محدوده فریزشده نگاه شود و یا باید این محدوده به صورت سلول‌وار دیده شود به این شکل که برای هر مکان تاریخی حریم مشخص شود.

وی گفت: ۳۰۰ هکتار از مساحت شهر قم به عنوان یک پلتفرم در نظر گرفته شده که برای شهر مشکل ساز است و ما پیگیر هستیم تا مسائلی که در این بین برای مردم ایجاد شده حل شود.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcb.sb5urhb58iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما