تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : 2236
تدوین پروتکل خواهرخواندگی و ارتباط مستمر با شهرداری‌های خارجی در اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم آغاز شد.
تدوین پروتکل خواهرخواندگی شهرداری قم آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، مهدی کلانترزاده با اشاره به فعال شدن اداره بین الملل اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم گفت: شهر قم به عنوان جهان‌شهر شیعی جایگاه ویژه‌ای در بین دیگر کلانشهرهای مذهبی کشور دارد و از دیرباز در مرکز ارتباطات بین‌المللی قرار داشته است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم افزود: شهرداری قم به عنوان خادم زائران بین المللی آستان کریمه اهل بیت (س) از گذشته تمهیداتی را برای ارتباط موثر با دیگر شهرداری‌های شهرهای زیارتی و شهرهای مطرح جهان اندیشیده بود و با تدبیر شهردار محترم، اداره بین الملل این اداره کل به عنوان نقطه تماس بین المللی شهرداری تعریف شده است.

کلانتزاده تصریح کرد: از جمله ظرفیت‌های مهم در ارتباطات بین المللی بین شهری، خواهرخواندگی است که شهرداری قم از گذشته تلاش‌هایی را در این زمینه انجام داده و اکنون با فعال‌تر شدن اداره بین الملل، تنظیم روابط با خواهرخوانده‌های فعلی و تصویب و ایجاد خواهرخوانده‌های جدید در اولویت این اداره قرار گرفته است.

وی مزایای خواهرخواندگی را در ارتباط موثر و سریع با شهرداران و دریافت و اعطای کمک‌های معنوی و مادی دانست و تاکید کرد: در رابطه خواهرخواندگی، برخی شهرها به سبب محتوای اثرگذار فرهنگی تولید شده در آن شهر، نقش محوری ایفا می‌کنند و قم نیز به همین دلیل، ظرفیت بالایی برای صدور فرهنگ اسلامی و انقلابی دارد که این نکته در تدویل پروتکل خواهرخواندگی شهرداری قم مورد تاکید قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: پس از کرونا باید به دنبال افزایش ارتباطات و به تبع آن ورود بیشتر زائر و توریست بین المللی به قم برای جبران کاهش درآمدهای شهر در ماه‌های گذشته باشیم و افزایش ارتباطات بین المللی یکی از راهکارهای این امر است.

کلانترزاده پروتکل خواهرخواندگی را ضامن ارتباطات بادوام و موثر بین شهرداری‌ها دانست و گفت: در پروتکل خواهرخواندگی، نحوه انتخاب شهرها برای عقد خواهرخواندگی، سطح ارتباطات و نقاط مرتبط بین دو شهرداری و شهر تعریف می‌شوند و سپس روند اجرا آغاز می‌شود. در مسیر تدوین این پروتکل از تجارب دیگر کلان‌شهرهای ایران و سازمان های بین المللی استفاده شده و از کارشناسان امور بین الملل

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdce.x8wbjh8wp9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما