تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 2234
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: رویکرد به مسکن از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تغییر کرده که اشکال بزرگی بوده و کیفیت زندگی شهری را کاهش داده است.
تبدیل مسکن به کالا کیفیت زندگی شهری را کاهش داده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، غلامرضا جانقربان با اشاره به وضعیت تخلفات ساختمانی شهر قم در سال گذشته، اظهار کرد: یک مشکل بزرگی که در شهر قم و کشور وجود دارد عدم رعایت ضوابط و مقررات پروانه ساختمانی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به تدوین طرح تفضیلی برای شهر قم، گفت: در طرح تفضیلی به طور کامل جزئیات مربوط به مناطق و تراکم‌ها و سطوح اشغال و کاربری‌ها مشخص شده است.

جانقربان با بیان اینکه ۵۰ درصد از مساحت شهر قم را کاربری‌های مسکونی تشکیل می‌دهند، افزود: ۲۵ درصد مساحت شهر شوارع و مابقی نیز شامل کاربری‌های تجاری، آموزشی و… است.

وی با تاکید بر اینکه جزئیات کاربری‌ها براساس عرض گذرها مشخص شده است، گفت: طرح تفضیلی شهر به یک ضابطه تبدیل شده که باید توسط مردم رعایت شود اما متاسفانه طی سال‌های قبل عملکرد خوبی از سوی سازندگان شاهد نبوده‌ایم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اذعان به اینکه رویکرد به مسکن از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تغییر کرده که اشکال بزرگی بوده و کیفیت زندگی شهری را کاهش داده است، تصریح کرد: تبدیل منازل به کالای تجاری و سرمایه مشکلات زیادی را ایجاد کرده و به تبع آن اتفاقات اقتصادی کلان ضربات زیادی به بخش مسکن وارد کرده و سازندگان را به سمت سودخواهی از ساخت وساز کشانده است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.1qia2bqi0la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما