تاریخ انتشار :چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : 2225
ماندگاری پایین آسفالت و مطالبه عمومی مردم برای حل مشکل آسفالت معابر به یکی از دغدغه‌های عمومی در شهرها تبدیل‌شده است که خوشبختانه چند سالی بوده با راه‌اندازی نهضت آسفالت در قم شاهد خدمتی درشان شهر کریمه اهل‌بیت(س) هستیم.
خدمتی برای تردد روان در شهر کریمه اهل‌بیت(س)/ نهضت آسفالت در قم ادامه دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  حتماً برای شما هم پیش‌آمده بود که در عبور از خیابان‌های شهر قم دست‌اندازهای پوشش آسفالت باعث نگرانی و آزارتان شود. یکی از مطالبات به‌حق و همیشگی مردم قم ترمیم به‌موقع و درست پوشش آسفالت و بهبود وضعیت خیابان‌ها از این منظر بوده است و حتی اگر مردم هم این را به زبان نیاورند، وضعیت نا به سامان و آسیب‌دیدگی آسفالت خسارت‌های زیادی به اقتصاد شهروندان خواهد زد.

در سال‌های اخیر جهش بزرگی در مسیر بهبود وضعیت پوشش آسفالت در شهر برداشته‌شده است و ارقامی که این روزها به‌عنوان کاربرد آسفالت در خیابان‌های شهر می‌شنویم، در گذشته شاید رؤیا محسوب می‌شد اما این رؤیا عملی شده و در حال تداوم است.

در شهر قم در سال ۹۳ حدود ۱۳۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر توزیع شد و در سال ۹۴ به حجمی معادل  ۱۵۰ هزار تن رسیدیم. این رقم در سال ۹۵ تا رقم ۲۵۰ هزار تن افزایش داشت و بعدازآن هم ارقام مشابهی را تکرار کرد. این جهش رقم‌ها درواقع نشان‌دهنده فعالیت و سرمایه‌گذاری مستمر برای بهبود وضعیت پوشش آسفالت است که در صورت استمرار رضایت مردم را از وضعیت شهر قم بسیار بهبود خواهد داد.

البته مسئولان فعلی شهرداری قم همیشه تأکید داشته‌اند که حجم آسفالت به کار رفته در شهر در یک سال نمی‌تواند تمام نیازها در این زمینه را پاسخ بدهد بلکه این فرایند باید چندساله و مستمر باشد تا در طول زمان اثر خود را نشان دهد.

از طرفی اولویت‌بندی در این‌گونه پروژه‌ها بسیار مهم است. معابر شلوغ و پرتردد آسیب‌دیدگی بیشتری دارند و وضعیت آسفالت آن‌ها هم بیشتر به چشم می‌آید اما از طرفی وضعیت آسفالت برخی معابر فرعی و حتی کوچه‌ها هم وضعیت مطلوبی ندارند و این موضوع برای مردم هم مشهود است. معمولاً سیاست این بوده که اولویت‌بندی کارترمیم پوشش آسفالت بر اساس ترکیبی از این دو نگاه صورت بگیرد تا تقسیم‌بندی عادلانه‌ای وجود داشته باشد.

از طرفی شهرداری قم در سال‌های اخیر تلاش کرده تا زیرساخت‌های ترمیم پوشش آسفالت در شهر را گسترش دهد. به‌کارگیری معادن جدید برای مصالح آسفالت، فعال نگه‌داشتن دو کارخانه آسفالت، تأمین به‌موقع قیر و خریداری دستگاه‌های سازگار با محیط‌زیست برای ترمیم آسفالت بدون آلودگی زیست‌محیطی از جمله این اقدامات است.

توزیع ۲۳۰ هزار تن آسفالت در شهر قم

آن‌طور که معاون فنی و عمرانی شهرداری قم می‌گوید، سال گذشته ۲۰۷ هزار تن آسفالت در معابر قم توزیع شد اما این معاونت تلاش می‌کند این رقم را امسال افزایش داده و به بیش از ۲۳۰ هزار تن برساند.

عباس حلوایی زاده با اشاره به پیش‌بینی افزایش حجم آسفالت نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: دو کارخانه آسفالت در استان قم داریم که یکی با ظرفیت ۲۴۰ تن و دیگری با ظرفیت ۱۶۰ تن فعال هستند.

وی افزود: در سال گذشته اقداماتی در راستای سازگاری فرایند ترمیم آسفالت با محیط‌زیست انجام‌شده و دستگاهی تهیه‌شده تا هیچ آلایندگی در این مسیر رخ ندهد.

معاون شهردار قم با اشاره فعال بودن فرآیند ترمیم آسفالت در معابر شهر قم، اضافه کرد: در زمان کرونا برای رعایت کردن موارد بهداشتی و الان به دلیل ماه مبارک رمضان ساعت‌هایی برای کار انتخاب کردیم و گاهی در دو شیفت کاری کارها را پیش می‌بریم.

وی با اشاره به تأمین مصالح آسفالت معابر شهر قم از معدن شهید مولوی، گفت: سال گذشته ۲۳۰ هزار تن حجم کار بود که در تاریخ شهرداری بی‌سابقه بود و عمده مصالح از این معدن تأمین شد.

حلوایی‌زاده با اشاره به اهمیت تأمین مصالح برای ترمیم آسفالت معابر در شهر قم، اضافه کرد: هر قدر در زیرساخت‌ها تولید داشته باشیم سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود چراکه جلوی تخریب سطح معابر را خواهد گرفت.

بی‌نیازی شهر قم در تولید جداول شهری

وی همچنین به فعالیت کارخانه جدول‌سازی در مجتمع امیرکبیر اشاره کرد و گفت: این کارخانه هم‌زمان می‌تواند قالب سایز ۵۰ و ۶۰ را تولید کند تا جدول سواره و پیاده‌رو تأمین شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اظهار داشت: امیدواریم امسال توان تولیدی این کارخانه را همراه با حفظ کیفیت افزایش دهیم چراکه استانداردهایی مانند درصد جذب آب، سایش، خمش و یخبندان بسیار مهم است تا این جداول بتوانند ۱۵ سال عمر مفید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تأمین ۲۳۰ هزار تن آسفالت برای معابر قم نیاز به تأمین مصالح خام و پالایشگاهی دارد اضافه کرد: ابتدای سال شهرداری قم در مناقصه‌ای تمام قیر موردنیاز برای سال جاری را خریداری کرد و در دو استخر قیر هفت هزار و سه هزار تنی ذخیره کرده است.

نهضت آسفالت در شهر قم ادامه دارد و این کار به‌عنوان یکی از بهترین خدمات مدیریت شهری قم به زائران کریمه اهل‌بیت(س) و اهالی شهر قم، در حال حاضر و آینده نقش بزرگی در رضایت مردم از مدیریت شهری خواهد داشت.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.iqia2bqipla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما