تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : 2223
معاون‌ برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: حجم تخلفات ساختمانی در شهر قم در سال ۹۷ عدد ۱۱.۶ درصد تخلف و برای سال ۹۸ حدود ۵ درصد ثبت‌ شده که کاهش تخلفات را نشان می‌دهد که تخلفات ساختمانی در قم بیش از ۵۰ درصد کاهش‌ یافته است.
تخلفات ساختمانی در قم بیش از ۵۰ درصد کاهش‌ یافته است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، محسن رنجبر یکی از شاخص‌های مهم در چشم‌انداز شهر قم را خدامحوری و شهروند محوری دانست و اظهار داشت: در یکی از گزاره‌ها، شهر قم در ۱۴۱۴، شهری خدامحور و شهروند مدار بر پایه توازن و تعادل حقوق و تکالیف شهروندی تعریف‌شده است که نحوه اندازی گیری آن قانون‌مندی شهروندان است.

معاون‌ برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم یکی از شاخص‌های این گزاره را افزایش پایبندی شهروندان به قانون مداری دانست و افزود: در این باره تعداد تخلفات در ۱۰۰۰ نفر اندازه‌گیری می‌شود و باید از این تخلفات کاسته شود و اگر با مشارکت دستگاه‌های دیگر صورت بگیرد، آمار و اطلاعات آن می‌تواند به این شاخص اضافه شود.

رنجبر با تأکید بر اینکه در حال حاضر تخلفات ساختمانی در این بخش اندازه‌گیری و رصد می‌شود و به دنبال آن هستیم که تعداد تخلفات در هر ۱۰۰۰ نفر را کاهش دهیم، گفت: هدف ما در سال ۹۷ عدد پنج، در سال ۹۸ عدد ۴ و نیم، در سال ۹۹ عدد ۴ و نهایتاً در سال ۱۴۰۱ عدد ۳ است، اما عددهایی که اندازه شده تاکنون عددهای خوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه برای سال ۹۷ این عدد ۱۱.۶ دهم تخلف و برای سال ۹۸ حدود ۵ ثبت‌شده که کاهش تخلفات را نشان می‌دهد، اضافه کرد: همچنان تا رسیدن به هدف‌گذاری‌ها فاصله داریم، همچنین اقداماتی که در این باره انجام می‌دهیم شامل اقدامات نرم‌افزاری، کنترلی، آموزشی و فرهنگی است و این اقدامات در بودجه جایگاه خود را دارد.

معاون‌ برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تصریح کرد: ۳۱ شاخص مربوط به چشم‌انداز قم در نظر گرفته‌شده است، به‌علاوه شاخص‌های مربوط به اهداف که شامل ۱۱ هدف و ۳۸ راهبرد در این سیستم بازخورد استراتژیک کنترل و گزارشات به‌صورت جامع منتشر می‌شود و گزارشات سال ۹۷ آماده و مربوط به سال ۹۸ در حال آماده‌سازی است، البته گزارشی از ۶ ماهه نیمه اول سال ۹۸ در جهت اصلاح بودجه ۹۹ پیش‌بینی‌شده است.

رنجبر خاطرنشان کرد: در رسیدن به چشم‌انداز تا پایان سال ۹۷ در هدف‌گذاری ۶۱ درصد محقق شد و نیمه نخست ۹۸ به ۶۴ درصد تحقق آن رسیده‌ایم و چشم‌اندازها روشن است که باید در ضعف‌ها تلاش بیشتری و نقاط قوت نیز حفظ شود که همه این‌ها خود را در بودجه نشان می‌دهد و تعهد ما تحقق این چشم‌اندازهاست.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdca.unuk49nue5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما