تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 217
دبیر هیات گلف قم با بیان اینکه امسال برای نخستین بار تیم گلف قم موفق به ورود به مسابقات سوپر لیگ گلف کشور شد گفت: به دلیل اینکه قم زمینی برای میزبانی از این رقابت ها ندارد، مسابقات با میزبانی این استان در تهران برگزار می شود.
 نداشتن زمین گلف، قم را از میزبانی سوپر لیگ محروم کرد
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری  سعید داودآبادی مهمترین مشکل گلف قم را نداشتن زمینی برای تمرین و برگزاری مسابقات سوپر لیگ کشور دانست و افزود: تیم گلف آقایان استان قم پس از 16 سال با قهرمانی در مسابقات کشوری مجوز ورود به رقابت های سوپرلیگ کشور را کسب کرد.
وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای برگزاری مسابقات گلف باید حداقل هفت هکتار مساحت داشته باشد ادامه داد: به دلیل نبود زمین رزشکاران این رشته ورزشی امکان تمرین هم ندارند.
داودآبادی، زمین چمن گلف مجموعه ورزشی انقلاب تهران را تنها زمین چمن استاندارد این ورزش در ایران دانست و ادامه داد: به منظور آماده سازی ورزشکاران قمی برای حضور قوی در مسابقات سوپرلیگ کشوری، برنامه ریزی برای برپایی تمرین در این مجموعه ورزشی انجام شده است.
وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز گلف می تواند چمن و یا خاکی باشد گفت: گلف ورزشی است که با طبیعت سازگاری بسیاری دارد و بدون تغییر در عوارض زمین امکان برگزاری مسابقات آن وجود دارد به همین دلیل تخصیص یک زمین به طول حدود 7 هکتار مهمترین نیاز این رشته ورزشی است.
دبیر هیات گلف قم با اشاره به برخی وعده های مسئولان استان برای تخصیص زمین مورد نیاز گلف افزود: تاکنون زمینی در بوستان ثامن جانمایی کرده ایم و مسئولان نیز قول هایی برای در اختیار قرار دادن بخشی از بوستان علوی به هیات گلف داده اند که امیدواریم تحقق این موضوع، موجب تحول در گلف استان شود.
داودآبادی، عضویت 2 ورزشکار از قم در تیم های ملی گلف و وودبال را از جمله ظرفیت های این استان برشمرد و ادامه داد: از 100 سال گذشته که گلف وارد ایران شده، همواره مسجدسلیمان، تهران و اهواز مقام اول تا سوم مسابقات انفرادی گلف کشور را کسب می کردند که برای نخستین بار علی منفرد ورزشکار آینده دار قم، با کسب عنوان سومی، موفق به عضویت در تیم ملی گلف کشور شد.
وی بیان کرد: علی ملک لی دیگر ورزشکار قم در رشته وودبال به عنوان عضو و کاپیتبال تیم ملی وودبال کشورمان هم اکنون در اردوی تیم ملی در تایلند است که این موضوع نشان از ظرفیت های قم در گلف دارد.
داودآبادی تعداد ورزشکاران فعال در این هیات ورزشی را حدود50 ورزشکار آقا و 50 ورزشکار خانم اعلام کرد و گفت: قم هم اکنون دارای 10 مربی کشوری در مینی گلف و 8 مربی ملی در گلف است ضمن اینکه به دلیل برگزار نشدن دوره های داوری در سال های اخیر، هیچ داور بین المللی در این استان فعالیت نمی کند.
دبیر هیات گلف قم، بهکاپ، وودوال و مینی گلف را از جمله رشته های زیرمجموعه گلف دانست و ادامه داد: مینی گلف زمین چمن طبیعی به طول حداقل 30 متر و بهکاپ به زمینی با حداقل 13 متر طول نیاز دارند که به دلیل نیاز آنها به امکانات و زمین محدود، این رشته ها در قم بسیار فعال هستند.
وی با بیانی اینکه در رشته های بهکاپ و مینی گلف قم از جمله استان های بسیار فعال کشور است گفت: برگزاری مسابقه ها به مناسبت های مختلف، استعدادیابی خوبی در این زمینه به ویژه در بخش بانوان صورت گرفته به گونه ای که در سال 96 بیشترین مدال های هیات گلف استان توسط بانوان ورزشکاران کسب شده است.
داودآبادی توجه به همگانی کردن این ورزش را از جمله اولویت های هیات گلف در سال 97 دانست و افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی، توسعه همگانی و همچنین برگزاری دوره های داوری و مربی گری از جمله اولویت های این هیات ورزشی در سال جاری است.
مسابقات سوپرلیگ گلف کشور اواخر آذرماه امسال آغاز می شود.

https://qomefori.ir/vdcd250x6yt0f.a2y.html
منبع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما