تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 2169
با این که حضرت حمزه(ع) در اسلام این همه فداکاری کرد و جایگاه خاصی در اسلام، قرآن، پیامبر و اهل بیت(ع) دارند ولی متأسفانه در بین شیعیان آنچنان شناخته شده نیستند.
مظلومیت حضرت حمزه و حضرت ابوطالب در جامعه اسلامی/ در کتاب های بخاری اسمی از حضرت حمزه برده نشده
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت الاسلام و المسلمین رفیعی در همایش بین المللی حضرت حمزه که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد، گفت: چند شخصیت در تاریخ هستند که کمتر به آنها توجه شده و مورد بی مهری قرار گرفته اند که از جمله آن حضرت خدیجه(س) است. این بانو به فرموده رهبر انقلاب در تاریخ مظلوم است. در این رابطه همایش فاخری گرفته شد و ۸ اثر هم منتشر شده است.

رئیس همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) افزود: شخصیت دوم حضرت ابوطالب(ع) است. این همایش هم با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) به زودی برگزار می شود.

وی بیان داشت: شخصیت سوم هم حضرت حمزه(ع) است. در معرفی شخصیت صدر اسلام از چهار مؤلفه باید بهره ببریم، قرآن، سخنان پیامبر(ص)، کلمات اهل بیت(ع) و رفتار خود آن شخص است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: معتقدیم که اگر چه در قرآن نامی از حضرت حمزه(ع) نبوده، ولی بعضی آیات به صراحت در مورد ایشان است. مانند آیه السابقون؛  یا آیه ای که در مورد انفاق قبل از فتح مکه است.

رئیس همایش بین المللی حضرت حمزه افزود:  پیامبر اسلام(ص) در مورد جایگاه شخصیتی ایشان،  فرمودند« تو خیلی اهل خیر رسانی به بستگان بودی و حضرت علی(ع) « بارها از حضرت حمزه نام برده اند.

وی بیان داشت: اما متأسفانه در کتابهای بخاری به شخصیت حضرت حمزه پرداخته نشده و همین مسئله یکی از دلایل برگزاری همایشی در مورد جایگاه شخصیتی حضرت حمزه(ع) شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: برگزار کننده این همایش مجتمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی خواهد بود و در همین رابطه یکی از رسالت های این مجتمع برگزاری شخصیت های اثرگذار صدر اسلام می باشد.

رئیس همایش بین المللی حضرت حمزه، افزود: تلاش است مجموعه مقالات در ۳ کتاب منتشر شود و اگر مشکلات این ویروس حل شود قرار است تا اسفند ماه این همایش در این مجتمع برگزار شود.

وی بیان داشت: با این که حضرت حمزه در اسلام این همه فداکاری کرد و جایگاه خاصی در اسلام، قرآن، پیامبر و اهل بیت(ع) دارند ولی متأسفانه در بین شیعیان جایگاهی خاصی ندارد.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcj.me8fuqevhsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما