تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 2167
سرپرست شهرداری منطقه شش قم گفت: یک‌سوم این منطقه شهری بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی است و این امر مدیریت شهری و ارائه خدمات را تا حدی دشوار کرده است.
وجود یک‌سوم منطقه شش قم در بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،  به نقل از شهرنیوز، سیدرضا حسینی با تشریح وضعیت منطقه شش قم، اظهار داشت: این منطقه به حریم راه‌آهن و خیابان توحید و بزرگراه امام علی(ع) منتهی می‌شود و در سال ۹۰ از منطقه ۲ منفک شد.

سرپرست شهرداری منطقه شش قم با بیان اینکه در منطقه شش قم،۴۰۰ هکتار بافت فرسوده و دو سکونتگاه غیررسمی وجود دارد، ابراز کرد: درواقع یک‌سوم منطقه شش قم، بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی است و این امر مدیریت شهری و ارائه خدمات را تا حدی دشوار می‌کند.

حسینی تصریح کرد: بالغ‌بر ۲۶۰ هزار نفر ساکن منطقه دو هستند و ۷۰ هزار واحد مسکونی در این منطقه دیده می‌شود، همچنین مساحت منطقه شش ۱۱۰۰ هکتار و درواقع یکی از محلات قدیمی قم است که در خیابان‌های امامزاده ابراهیم(ع)، هندیان، قلعه کامکار و شهرک فاطمیه بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه تراکم جمعیتی بالایی در این منطقه دیده می‌شود و در تلاشیم با ایجاد سرانه فضای سبز به بافت تراکمی جمعیت نفوذ کرده و به منطقه طراوت ببخشیم، عنوان کرد: دراین‌باره اقدامات خوبی انجام‌شده و مساحت بوستان‌های منطقه ۸۰ هکتار است که با این میزان جمعیت، سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۳ متر است، هرچند اختلاف زیادی با سرانه‌های مصوب داریم اما برآنیم با تملک زمین بتوانیم این سرانه را افزایش دهیم.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.-nit23nzqftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما