تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 2165
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: دوره‌های آموزشی مهارتهای زندگی با حضور کارشناسان آموزش و بهداشت حرفه‌ای و نیروهای مرتبط در مناطق هشتگانه در محل سالن همایشهای مرکز بهداشت قم برگزار شد.
برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتهای زندگی و آموزش شهروندی برای کارشناسان آموزش و بهداشت حرفه‌ای خدمات شهری قم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سید محسن میرهادی اظهار داشت: دوره‌های آموزشی مهارتهای زندگی در جهت فراگیری و توسعه شیوه‎های صحیح ارتباط‎گیری با شهروند و بالا بردن توانایی‎های روانی و اجتماعی و پیشگیری از حوادث و بروز فشارهای روانی ناشی از محیط کار با حضور کارشناسان خدمات شهری شهرداری قم برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این کلاس آموزشی کارشناسان، روانشناسی شهروند جرأت‎مندی، مهارت‎های حل مسئله، خودآگاهی تشخیص، مدیریت و کنترل خشم، مهارت در مدیریت استرس، و مهارت ارتباط موثر با شهروندان و چگونگی برخورد با آنان را فرا خواهند گرفت.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم افزود: آموزش شهروندی یکی از مهم‎ترین و موثرترین شیوه‎های فرهنگ‎سازی و تشویق شهروندان به مشارکت در سازندگی شهر است و مثبت نگری در انجام امور خدماتی در شهر با ایجاد جامعه سالم آغاز خواهد شد.

میرهادی گفت: بایستی ابتدا ذهنیت و شیوه تفکر و نگرش شهروندان با اهداف شهرداری همسو شود و در این راستا کارشناسان خدمات شهری مسئولان سلامت مردم هستند و با توجه به حساسیت‎های موجود در محیط شهر و کوچه‌ها، کسب مهارت و آموزش‎های لازم و بهره‎گیری و انتقال برخی مهارت‎ها به صورت ضمنی به شهروندان به پاکیزگی و بهداشت شهر کمک خواهد شد.

وی گفت: همواره مجموعه شهرداری و به خصوص مجموعه خدمات شهری شهرداری که تماس بیشتری با مسائل و معضلات شهر دارند به جهت ناآشنایی و یا آموزش نادرست معمولا دچار مشکلات و مسائل پیچیده جامعه هدف می‌شوند اما پیش‎بینی می‎شود که پس از برگزاری دوره‌های آموزشی به طور منظم و با زمان‎بندی مناسب، شهروندان نکات روانی، جامعه شناسی و بهداشتی را بهتر به کار ببندند و رعایت کنند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به نقش پررنگ مهارت‌های زندگی در افزایش مشارکت شهروندان، گفت: کارشناسان آموزش و کارشناسان بهداشت حرفه‎ای در ۲دسته ۲۰ نفره و به میزان ۹ نفر ساعت آموزش در تیرماه ۱۳۹۹ با موضوع مهارت‎های زندگی آشنا می‌شوند و این دوره آموزشی تاثیر بسزایی در مهارت‎های ایشان خواهد داشت.

میرهادی تصریح کرد: آموزش شهروندی کارشناسان خدمات شهری و به طبع آن جامعه هدف در گرو آموزش‎های موثر بوده و کارشناسان نیز باید در مراقبت و فراگیری آن کوشا باشند.

وی با اشاره به نقش پیمانکاران بخش خصوصی خدمات شهرداری، گفت: پیمانکاران بخش خصوصی نیز باید نسبت به انجام وظیفه‌شان در قبال این آموزشها تلاش کنند و تمامی امکانات مرتبط با امور کارشناسان را در اختیارشان قرار دهند.

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcf.vd0iw6dytgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما