تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : 2158
استاد دانشگاه تهران گفت: فقر و مسائل اقتصادی یکی از عوامل اصلی گرایش افراد به مصرف مواد مخدر است که می‌توان باکارآفرینی و ایجاد اشتغال در کاهش فقر و در ادامه اعتیاد قدم‌های خوبی را برداشت.
 فقر و مسائل اقتصادی یکی از عوامل اصلی گرایش افراد به مصرف مواد مخدر است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، نشست علمی اینترنتی اقتصاد و اعتیاد با حضور دکتر شاهین صادقی نسب استاد دانشگاه به همت موسسه خاتم و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم برگزار شد

در این نشست دکتر شاهین صادقی نسب به ارائه آماری در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و هشتصد هزار نفر در کشور اعتیاد به مواد مخدر دارند و از سال 90 به این سمت هرساله 5 درصد به این آمار اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: فقر و مسائل اقتصادی موجب گرایش افراد به مصرف مواد مخدر می‌شود و البته افراد متمول نیز با درصد کمی به سمت اعتیاد گرایش پیدا می‌کنند.

صادقی نسب تأکید کرد: مواد مخدر به‌مانند هر کالای دیگری بازاری دارد و برخلاف کالاهای دیگر دولت‌ها تلاش می‌کنند این بازار از بین ببرند.

وی ادامه داد: به‌هرحال هر بازاری دو طرف دارد طرف عرضه که تکلیف خودش را مشخص کرده است و دولت باید تا حد ممکن باید فضای عرضه را تنگ کند.

استاد دانشگاه تهران افزود: درزمینهٔ مواد مخدر باید به‌جایی برسیم که در طرف تقاضا کارکرده باشیم که متقاضی برای مواد مخدر نداشته باشیم که این موضوع خودبه‌خود طرف عرضه را تحت تأثیر قرار داده و از بین می‌برد.

وی افزود: سالانه شهدای زیادی برای جلوگیری از این عرضه مواد مخدر جان خودشان را تقدیم می‌کنند اما برای ریشه‌کنی مواد مخدر باید درزمینهٔ تقاضا وارد عمل شویم.

صادقی نسب تصریح کرد: سالانه 11 درصد درآمدهای مالی کشور صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود که باید این میزان باید به‌صورت علمی هزینه و در مسیر درست به کار گرفته می‌شود.

وی فرهنگ‌سازی و برگزاری دوره‌های آموزشی را مهم دانست و گفتت: با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی می‌توان جوانان و افراد جامعه را از خطراتی که مصرف مواد مخدر به همراه دارد، آگاه کرد.

صادقی نسب رفع بیکاری را نیز مهم برشمرد و گفت: توصیه‌ای که همواره در دانشگاه نیز بنده به دانشجویان خودم می‌کنم این است که باکار گروهی و مشارکت جمعی می‌توان درزمینهٔ کارآفرینی و اشتغال نیز حرف‌های برای گفتن داشت.

وی ادامه داد: در دنیای امروز کارهای جمعی و مشارکتی نتایج خوبی را به همراه داشته که باید در کشور ما نیز این مهم تداوم یابد.

سازمان‌های مردم‌نهاد استاد دانشگاه تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و گفت: این سازمان‌ها می‌توانند با حمایت‌های دولت پلی بین مردم و مسئولان باشند و درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی کار آیی خودشان را نشان دهند به‌شرط آن‌که حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت بگیرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdch.mnit23nz6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما