تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 2157
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم بااشاره به اینکه تهدید های کرونا را تبدیل به فرصت نمودیم، گفت: کمبود نهاده‌های دامی در ماه‌های گذشته و کاهش جوجه‌ریزی عامل مهم گرانی مرغ و تخم‌ مرغ است.
تهدیدکرونا در بحث تولید را تبدیل به فرصت کردیم/ کاهش جوجه ریزی و کمبود نهاد دامی عامل گرانی مرغ است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، محمود سیجانی در نشست خبری که به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد با اشاره به اینکه امروز رزمندگان تولید همان رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: سازمان صنعت و معدن یکی از سازمان های بزرگ در عرصه اقتصادی است.
وی ادامه داد:در سال جهش تولید وظیفه و تکلیف ما بسیار سنگین است. در ابتدای سال جدید با بیماری کرونا مواجه شدیم که در این زمینه علاوه بر بهداشت، اقتصاد مردم هم درگیر بود و این شرایط به خودی خود رکود ایجاد کرد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه در این ایام صادرات و واردات بسته شد، گفت: برخی از واحدها در این ایام نتوانستد محصولات خود را صادر کنند و برخی هم نتوانستند ارز مورد نیاز را تامین کنند.
تهدیدکرونا در بحث تولید را تبدیل به فرصت کردیم
وی افزود:در شرایط کرونا بسیاری از کسب وکارها که برای شب عید تولید داشتند نتوانستندفعالیتی داشته باشند و برخی از صنوف و بنگاه ها به دلیل کرونا مجبور به تعطیلی شدند.
سیجانی با اشاره به اینکه هر تهدید در کنار خود فرصت هایی هم دارد، ابراز داشت: در این چندسال که تحریم هستیم توانستیم در بحث تولید به پیشرفت هایی برسیم.
وی اضافه کرد: تولید کالای بسیاری از تولیدکنندگان با کالای مشابه خارجی قابل رقابت است که باید این تولید کننده را برای صادرات کمک کنیم.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه در ابتدای کرونا به وسایل بهداشتی بسیار نیاز داشتیم، گفت: قبل از کرونا در استان واحد تولیدماسک نداشتیم اما امروز به همت استان و تولید کنندگان 6 واحد تولیدی ماسک و چند تولیدی ماسک خانگی داریم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین چند واحد پویا و کارآمد در تولید مواد ضدعفونی‌کننده و لباس‌های مخصوص بیمارستانی در شهرک‌های صنعتی قم با تغییر خط تولید فعال شد.
سیجانی یادآور شد: رونق فروش اینترنتی محصولات مصرفی یکی دیگر از فرصت‌های ارزشمندی بود که کرونا به وجود آورده است.در این زمینه 100تن میوه شب عید را از طریق اینترنت به فروش رساندیم
وی ادامه داد: با آغاز تحریم‌های خارجی فضای امیدوارکننده‌ای برای جهش تولید داخلی به وجود آمده به‌گونه‌ای که برای استقرار برخی صنایع با کمبود زمین در شهرک‌های صنعتی قم مواجه شده‌ایم.
ایجاد اتصال بین تولیدکننده و مصرف کننده اقتصادی در سال جدید
سیجانی تاکید کرد: ایجاد اتصال بین تولیدکننده و مصرف‌کننده اقتصادی از هدف‌گذاری مهم قم در سال جهش تولید است.
وی در ادامه با اشاره به دریاچه نمک و شورابه قم گفت:  در این دریاچه 38 نوع مواد اولیه غنی و ارزشمند شناسایی شده است. خواسته مهم ما در این پروژه دسترسی و مسیر مناسب به منطقه است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم عنوان داشت: کمترین ارزش در بین مواد معدنی موجود در این دریاچه، نمک است و بسیاری از مواد معدنی که در کالای استراتژیک مورد استفاده قرار می گیرد در این دریاچه وجود دارد.
وی گفت:‌ احیای معادن از دیگر اولویت‌های مهم استان است که در این ‌بین بهره‌برداری از منابع معدنی دریاچه نمک در اولویت قرار دارد.
سیجانی اظهار داشت: دریاچه نمک قم یکی از دریاچه‌های برتر بین‌المللی است که دارای مواد معدنی بسیار باارزشی است.
وی افزود: ‌یکی از ویژگی‌های دریاچه نمک این است که تمام مواد اولیه استخراج‌ شده از آن با اولین بارندگی بازآفرینی می‌شود و یک پدیده زایشی کم‌نظیر است.
صادرات 220میلیون دلاری در سال گذشته
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم ابراز داشت: قم با مشابه‌سازی فرش دستباف قم توسط برخی واحدهای فرش ماشینی مخالف است و باید این کارخانه‌ها لوگوی ماشینی بودن آن را به سه زبان زنده دنیا درج نمایند.
وی گفت: سال گذشته ۲۲۰ میلیون دلار صادرات کالا از قم انجام شد ، درحالیکه  هدف‌گذاری استان ۲۵۰ میلیون دلار بود، سال گذشته صادرات کالا در اسفندماه با شیوع کرونا به صفر رسید.
سیجانی ابراز داشت: صنعت کفش یکی از صنایع با دارای ارزش‌افزوده بالای برای قم است و در این رابطه شهرک تخصصی کفش و دمپایی با تغییرات جزئی در نقشه اولیه آن احداث خواهد شد.
کاهش جوجه ریزی و کمبود نهاد دامی عامل گرانی مرغ است
وی با اشاره به گرانی مرغ و تخم‌مرغ نیز گفت: کمبود نهاده‌های دامی در ماه‌های گذشته و کاهش جوجه‌ریزی عامل مهم گرانی مرغ و تخم‌ مرغ است.حداکثر قیمت مرغ در قم نباید از ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان بیشتر عرضه شود.
۳۰ واحد راکد قم به چرخه تولید بازمی‌گردد
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم روند احیای واحدهای راکد صنعتی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ۱۵۲ واحد صنعتی سال ۹۷، ۲۵ واحد صنعتی سال گذشته و امسال نیز ۳۰ واحد راکد صنعتی باید احیا و به چرخه تولید بازگردد.
وی گفت: سوهان یکی از صنایعی است که به دلیل شیوع کرونا نتوانست محصولات خود را به فروش برساند و حتی برخی از محصولات را دور ریخت و در این زمینه آسیب های جدی به صنعت سوهان در 4ماه گذشته وارد شده است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت قم سال ۹۸ به‌عنوان سازمان برتر کشور در مبحث عملکرد برگزیده‌ شده‌است.


 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcg.n9xrak9qupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما