تاریخ انتشار :شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 2154
طرح اجتماع‌محور توسعه و پیشرفت در شهرک جمکران باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم و موسسه خاتم در حال انجام است.
اجرای طرح اجتماع‌محور توسعه و پیشرفت در جمکران باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی + تصاویر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، از بهمن‌ماه سال گذشته، گروه جهادی خاتم وابسته به موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم» با حضور در منطقه محروم شهرک جمکران، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را باهدف محرومیت‌زدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی آغاز کرد.

در ادامه با شروع ویروس کرونا، موسسه خاتم با کمک خیرین به توزیع مواد غذایی و بسته‌های بهداشتی در منطقه و میان محرومان پرداخت.

برگزاری جلسات با مسئولین مسجد مقدس جمکران و افراد سرشاخه و تأثیرگذار در شهرک جمکران باهدف هم‌افزایی و بررسی مشکلات معیشتی و فرهنگی منطقه از دیگر برنامه‌های گروه جهادی خاتم بود.

برگزاری کلاس‌های فرهنگی و دینی باهدف ارتقای دانش اجتماعی و مذهبی ساکنین منطقه شهرک جمکران و توزیع بروشورهای آموزشی و ترویجی از دیگر اهداف برنامه‌ها بوده است.

البته انجام کارهای فرهنگی نباید به‌صورت مقطعی و کوتاه‌مدت باشد، بلکه باید برنامه‌ریزی بلندمدت و پیوسته‌ای در جهت اثرگذاری فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی صورت بپذیرد.

هم‌چنین جلسات ویژه بانوان و خانواده‌ها باهدف بررسی مشکلات ازدواج و جلوگیری از اختلافات زناشویی از دیگر محورهای برنامه‌های مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم بوده است.

هم‌چنین در این طرح از بهترین اساتید حوزه و دانشگاه در گروه‌های خواهران و برادران استفاده‌شده است.

متأسفانه یکی از مشکلات فرهنگی منطقه، عدم وجود کتابخانه در شهرک جمکران و هم‌چنین عدم فضای فرهنگی تفریحی مناسب برای جوانان است که باعث می‌شود تا جوانان نتوانند در فعالیت‌های فرهنگی مذهبی و اجتماعی حضور چشمگیری داشته باشند.

هم‌چنین عدم شهرسازی و امکانات معیشتی ازجمله مشکلات برق، خیابان‌کشی و ساختمان‌های مخروبه و عدم بهداشت محیطی ازجمله آسیب‌های دیگر این منطقه است که نیازمند توجه هرچه بیشتر مسئولان و متولیان امر می‌باشد بخصوص که مقام معظم رهبری نیز همواره بر فقرزدایی از جوار بقاع متبرکه تأکیددارند و حال‌آنکه این شهرک در پانصد متری مسجد مقدس جمکران قرارگرفته است که اهمیت رسیدگی به مشکلات این منطقه را دوچندان می‌نماید.

 

 

 

https://qomefori.ir/vdcd.k0x2yt0foa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما