تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : 2144
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی به‌منظور افزایش کیفیت این محصول در قم اجرا می‌شود.
سن و وزن مرغ گوشتی درقم کاهش می‌یابد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علی‌اصغر همت بیان کرد: در راستای عمل به راهبرد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی برای افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات لاشه و افزایش کیفیت گوشت، این طرح در دستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم قرارگرفته است.

وی با اشاره به این که کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی، جهش تولید در این بخش را درپی دارد، افزود: این طرح همچنین موجب بهبود فرآیندهای بهداشتی تولید و عرضه گوشت مرغ و ایجاد بسترهای لازم برای توسعه صادرات این محصول به بازارهای هدف می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش بیماری و به دنبال آن کاهش درصد تلفات واحدهای مرغداری،‌ کاهش هزینه‌های سوخت و انرژی در یک دوره پرورش، کاهش ضریب تبدیل غذایی که همان افزایش بهره‌وری است و اقتصادی شدن تولید از طریق افزایش دوره‌های پرورش در طول سال ازجمله مزایای اجرای این طرح در مرغداری‌های استان است.

همت گفت:‌ همچنین با اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در قم،‌ هزینه واکسیناسیون و درمان در مرغداری‌ها کاهش می‌یابد،‌ در بخش خوراک و تامین نهاده‌ها صرفه‌جویی ارزی و ریالی خواهد شد،‌ وضعیت تولید جوجه‌های یک‌روزه ساماندهی می‌شود و شاهد افزایش تولید گوشت مرغ با استفاده از ظرفیت‌های موجود و بدون نیاز به راه‌اندازی مرغداری‌های جدید خواهیم بود.

وی بیان کرد: برای اجرای موفق طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در سطح استان،‌ تمامی مرغداری‌های شرکت‌کننده در این طرح، در برخورداری از خدمات و تسهیلات مورد نظر در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به جایگاه مهم گوشت مرغ در سبد غذایی خانواده‌ها، ادامه داد: همچنین لازم است اقشار مختلف مردم در جریان مزایای اجرای این طرح که نقش مهمی در سلامت غذایی دارد،‌ قرار گیرند و از محصولی که با استانداردهای یادشده عرضه خواهد شد استقبال کنند.

قم چهارمین استان کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال بیش از ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

 

 

 

انتهای پیام/

https://qomefori.ir/vdcc.0qia2bqs0la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما