تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۲
کد مطلب : 2106
استاندار قم گفت: اماکن متبرکه و مساجد استان از جمله، حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران همچنان تا پایان اردیبهشت تعطیل خواهند بود.
تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران تا پایان اردیبهشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، هرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به مشکلات قشر کارگر قم اظهار کرد: باید اداره کار، اطلاع رسانی در خصوص وضعیت بیمه بیکاری در استان را داشته باشند تا مردم اطلاعات لازم را کسب کنند و از حمایت‌های دولت از قشر کارگر باخبر شوند.

وی ادامه داد: ارگان‌ها، گروه‌ها و هیأت‌های مختلفی در استان قم به کمک به نیازمندان می‌پردازند، باید برای هم افزایی و هدفمند نمودن این کمک‌ها براساس منویات مقام معظم رهبری در استان تلاش می‌کنیم، در این راستا باید ساماندهی صورت بگیرد و اولویت‌ها شناسایی شود.

استاندار قم افزود: هر کدام از مساجد و حسینیه‌های استان هم اکنون پایگاهی برای کمک به نیازمندان هستند و باید در ماه مبارک رمضان بهترین استفاده را از این فرصت پیش آمده برای کمک به نیازمندان داشته باشیم تا اقشار آسیب دیده از کرونا را مورد حمایت قرار بدهیم.

سرمست جلوگیری از موازی کاری در زمینه کمک به نیازمندان در قم را ضروری دانست و تصریح کرد: باید مواسات، همدلی و کمک مومنانه بهینه و به حداکثر افراد مستحق برسد، در این راستا باید تمام ظرفیت‌های پنهان و آشکار مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید روی بخش‌های پنج گانه قم تمرکز بیشتری در زمینه کمک به نیازمندان صورت بگیرد، گاهی کمتر به این بخش‌ها کمتر توجه می‌شود.

استاندار قم افزود: از نظر حمایت‌های مومنانه در استان چیزی کم نداریم و انگیزه‌های خیرخواهانه در قم بالا است، گاهی افراد نیازمند هستند، اما به نهادهای حمایتی مراجعه نمی‌کنند که مورد غفلت قرار می‌گیرند، معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری در این زمینه مسؤولیت دارد و باید نظارت‌های لازم را انجام بدهد، جلسات در این خصوص در قم برگزار می‌شود.

سرمست با اشاره به ساماندهی کارگران ساختمانی در استان قم اظهار کرد: تا پایان خردادماه باید ساماندهی این کارگران در این استان توسط اداره کار صورت بگیرد و پیگیری اجرای این مصوبه بر عهده فرمانداری قم است.

وی ادامه داد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب شد که شهرهای کشور به سه دسته سفید، زرد و قرمز براساس معیارها از جمله بستری‌ها، فوتی‌ها و بهبود یافتگان کرونا تقسیم شوند، بالای 100 شهر در کشور وضعیت سفید دارند و اماکن مذهبی در این شهرها، گشایش و نماز جماعت و نماز جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، اما در سایر شهرها روال طبق گذشته خواهد بود.

استاندار قم افزود: اماکن متبرکه استان از جمله حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران همچنان تا پایان اردیبهشت تعطیل خواهند بود و نماز جماعت تا پایان این ماه در مساجد قم برگزار نخواهد شد، البته کارکردهای دیگر مساجد ادامه دارد.

سرمست وضعیت شهر قم را به لحاظ کرونا سفید ندانست و تصریح کرد: هر زمانی که وضعیت این شهر سفید شود، در آن صورت امکان بازگشایی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران وجود دارد، البته با بازگشایی این اماکن مقدس، حضور زائران را در شهر شاهد خواهیم که این مساله، امکان شیوع دوباره کرونا را فراهم می‌سازد.

https://qomefori.ir/vdca.wnuk49n6i5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما