تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۵۷
کد مطلب : 2104
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: گرمای هوا تاثیری در فعالیت ویروس کرونا ندارد و مردم باید خطر کرونا را جدی بگیرند.
رییس علوم پزشکی :قمی‌ها کرونا را جدی بگیرند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، محمدرضا قدیر عصر یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری قم اضافه کرد: به‌رغم گرمای هوا در برخی از استان‌های کشور اما سیر ابتلا به کرونا در آن‌ها کاملا صعودی است.

وی ادامه داد: یافته‌های کنونی نشان می‌دهد کرونا برخلاف سایر بیماری‌های تنفسی در هوای گرم غیرفعال نمی‌شود و رفتار غیرقابل‌پیش‌بینی دارد و هیچ آینده‌ای از این ویروس متصور نیست.

وی عنوان کرد: نباید مردم را نسبت به کرونا بی‌تفاوت کنیم چراکه افراد ناقل بدون علامت می‌توانند مانند بمب ساعتی بار دیگر قم را با بحران کرونا روبه‌رو کنند.

قدیر اظهار داشت: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و بازگشایی چراغ خاموش صنوف پر ریسک بشدت نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: خیابان‌ها و مراکز تجاری قم بسیار شلوغ و پرتراکم است و احتمال اوج‌گیری دوباره کرونا در این استان را تشدید کرده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در روزهای اخیر سیر بستری بیماران کرونایی در قم نزولی بوده اما این مساله به معنای خداحافظی با کووید ۱۹ نیست.

قدیر اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند که ازاین‌بین وضعیت عمومی ۵۴ بیمار وخیم است.

وی یادآور شد: بیمارستان‌های فرقانی و بهشتی از پذیرش بیماران جدید کرونایی خارج شدند و فقط بیمارستان کامکار پذیرای مبتلایان به این ویروس است.

نارضایتی کارگران قمی از روند اختصاص بیمه بیکاری

فرماندهی نیروی انتظامی قم نیز ابراز کرد: کارگران بیکار شده قمی در اثر کرونا از تعلق گرفتن بیمه بیکاری به آن‌ها ناراضی هستند.

سردار عبدالرضا آقاخانی عنوان کرد: از زمان تعلق ثبت‌نام کارگران در سامانه بیمه بیکاری تا مشخص شدن وضعیت قطعی آن‌ها زمان بسیار طولانی نیاز است.

وی افزود: مساله عملیاتی شدن بیمه بیکاری در قم بسیار طولانی و آزاردهنده است.

آقاخانی در پایان اظهار داشت: اداره کل کار و رفاه اجتماعی قم باید گزارش کاملی از تعداد افرادی که از بیمه بیکاری استفاده کردند ارائه دهند.

 کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

https://qomefori.ir/vdci.uarct1az5bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما