تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 2038
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم:

منطقه ویژه سلفچگان قم بهترین مکان تولید و نگهداری کالا است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: این منطقه به دلیل قرار گرفتن درکانون تبادلات تجاری کشور،‌ بهترین مکان برای تولید و نگهداری کالا به شمار می‌آید.
منطقه ویژه سلفچگان قم بهترین مکان تولید و نگهداری کالا است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری،   سید مهدی علیزاده طباطبایی  بیان کرد: فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های تجارت کشور،‌ دارای مزایای بسیاری است که تولیدکنندگان را به فعالیت در این مکان ترغیب می‌کند.

وی افزود: این منطقه علاوه برجذب سرمایه‌گذاران داخلی،‌ امتیازاتی دارد که موجب می‌شود سرمایه‌گذاران خارجی از ظرفیت آن برای حضور در بازار ایران استفاده کنند و هم‌اکنون نیز رقم قابل‌ توجهی از سرمایه‌گذاری بین‌المللی کشوردراین منطقه صورت گرفته‌ است.

وی ادامه داد: استقرار درچهارراه مواصلاتی کشور و نزدیکی به بزرگترین بازارهای مصرف درکنار فضای وسیع فراهم‌ شده برای تولید و نگهداری کالا،‌ امکان مطلوبی را برای فعالیت‌های اقتصادی درمنطقه اقتصادی ویژه سلفچگان فراهم آورده‌است.

علیزاده طباطبایی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام اسلامی برای ایجاد گشایش درامر تولید و اشتغال کشور است و توانسته درمواقع مختلف به‌ویژه شرایط سخت تحریم، با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به پویایی هرچه بیشتر اقتصاد ملی کمک کند.

وی با اشاره به امتیازهای درنظر گرفته‌شده برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، افزود: این منطقه دارای مجوز عام است و همه نوع فعالیت اعم از تولیدی و تجاری در آن مجاز محسوب می‌شود، ازاین‌رو همه نوع فعالیت تولیدی، تجاری و خدماتی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان جریان دارد  که البته در حال حاضر بیشتر رویکرد فعالیت‌های اقتصادی در منطقه تولیدی است.

وی بیان کرد: مواد اولیه از خارج و داخل کشور به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان وارد می‌شود، اما درنهایت کالای ایرانی به دست متخصصان کشورمان، در کارخانه‌های بومی و با نام ایران تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.
علیزاده طباطبایی ادامه داد: هزینه تولید محصول دراین منطقه پایین است و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند محصول خود را با هزینه کمتری وارد بازار کنند.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید.
این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
هم‌اکنون ۱۲۲ واحد تولیدی و تجاری در این منطقه فعالیت می‌کند که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

از میان این ۱۲۲ واحد ۱۰۰ واحد درزمینهٔ فعالیت‌های تولیدی و ۲۲ واحد نیز درزمینهٔ فعالیت‌های تجاری و خدماتی مشغول کار است.
بخش سلفچگان یکی از بخش‌های پنج‌گانه استان قم است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

https://qomefori.ir/vdce.x8wbjh87v9bij.html
منبع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما