تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 2033
امروز ریشه نزاع های خانوادگی مشکلات مالی و نبود شغل است لازم است از مجلس و مسئولین درخواست کرد، قوانین را طوری تنظیم کنند که طلاق ها و آسیب های اجتماعی در جامعه کم شود.
رسالت اصلی کمیته امداد احیای زندگی و رفع آسیب های اجتماعی باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار میر شکار، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)  برگزار شد، گفت: نقش کمیته امداد، تنها کمک به نیازمندان نیست، بلکه فراتر از کمک رسانی، مسئله امداد و نجات انسانها از فقر و بزه اجتماعی و ... است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: کمیته امداد از یادگارهای امام راحل بعد از انقلاب است. وقتی می خواهیم برکات انقلاب را معرفی کنیم، یکی، همین کمیته امداد است. این کمیته هدفش خدمت رسانی در موارد مختلف اجتماعی، اشتغال، وام و... است.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: یکی از خدمات این کمیته باید این باشد، که ادبیات این کمیته عوض شود، مدد یعنی احیاء برای زندگی. باید فکر این باشد طوری قدم برداریم که در جامعه فقیری نباشد.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: لازم می دانم از خدمات رسانی مردم قم در رسیدگی به نیازمندان تشکر و قدردانی کنم، که در این وضعیت سخت، نیازمندان را فراموش نکردند، این نشان از دیانت مردم قم و علمای این شهر است.

وی عنوان کرد: در گذشته و حال مسئله مبارزه با فقر مورد توجه علما بوده است. لازم است از مجلس و مسئولین درخواست کرد، قوانین را طوری تنظیم کنند که طلاق ها و آسیب های اجتماعی در جامعه کم باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: امروز ریشه دعواها ونزاع ها مشکلات مالی و نبود  شغل است و توجه به این مسائل و مسئله احیای خانواده های نیازمند که این کمیته دنبال آن است، مشمول بیان نورانی خدای متعال در قرآن است.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: معتقدیم براساس باورهای دینی در رأس مستحبات، کمک به نیازمندان قرار دارد و این مسائل است که ارزشمند و ماندگار می باشد.

این استاد حوزه گفت: لازم می دانم تأکید کنم موضوع کمک رسانی و احیاء زندگی نیازمندان از سوی کمیته امداد امام راحل به مردم اطلاع رسانی، مستند سازی و فیلم سازی شود. چه تعداد؟ چه نیازهایی برطرف شده است. ارائه این مسائل برکات زیادی به همراه خواهد داشت که از جمله آن مطلع شدن مردم از نوع فعالیت کمیته امداد امام راحل است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به فعالیت و خدمت رسانی مشاوران زن به زنان نیازمند و بی سرپرست،  افزود: کاری که در رابطه با خانم ها شده که خدمات رسانی آنها از سوی زنان در حال انجام است، کار بسیار خوبی است. این ها موجب می شود جلوی بسیاری از آسیب ها گرفته شود.

وی عنوان کرد: باید تلاش کرد ازدواج در بین این خانواده نشر داده شود و آنها را تشویق به ازدواج کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: این کارها الگو سازی است. باید قم در این نوع فعالیت های خداپسندانه الگو برای سایر شهرها باشد.

313/40



https://qomefori.ir/vdcj.te8fuqeytsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما