تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : 2014
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت:‌ باوجود سختی و هزینه بالای انتقال آب به قم، تمام شهروندان از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.
 تمام شهروندان قمی به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علی جان صادق پور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: همچنین امکان بهره‌مندی از شبکه انتقال فاضلاب شهری برای بیش از ۵۰ درصد شهروندان قمی فراهم‌شده است.

وی افزود: چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در قم توانایی ارائه خدمت به بیش از ۶۰۰ هزار تن را دارد و این موضوع برای مصرف بهینه آب و استفاده از آب‌های خاکستری از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب قم بیش از ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه انتقال و توزیع آب را ایجاد کرده است تا شهروندان در تمامی نقاط به آبی سالم و باکیفیت دسترسی داشته باشند.

صادق پور گفت:‌ بهره‌گیری از آزمایشگاه مرکزی پیشرفته از دیگر نقاط قوت شرکت آبفای قم است که می‌تواند کیفیت آب مورداستفاده مردم را به‌صورت مستمر مورد ارزیابی و نظارت قرار دهد.

وی افزود: همچنین سامانه ۱۲۲ این شرکت به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به درخواست‌های همشهریان و ارائه خدمت به ایشان است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بحث یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی تا پایان امسال به سرانجام برسد و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان ارتقا یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: در حال حاضر حدود ۳۲۸ هزار انشعاب آب و ۱۱۲هزار و ۶۰۰ فقره انشعاب فاضلاب در استان قم وجود دارد.

وی بیان کرد: باوجود تحریم‌های شدید دشمنان،‌ شرکت آب و فاضلاب قم درزمینهٔ خدمت‌رسانی به شهروندان روند کاهشی نداشته و حتی خدمات خود را ارتقا نیز داده است.

وی ادامه داد: شرکت آبفای قم بسیاری از نیازهای فنی خود را با استفاده از توان داخلی برطرف نموده است و مشکلی در رابطه با تامین تجهیزات موردنیاز نداریم.

صادق پور گفت: در دولت تدبیر و امید،‌ شبکه انتقال و توزیع آب قم ۲۰۲ کیلومتر توسعه یافت،‌ ۱۱۸ کیلومتر خطوط انتقال اصلاح شد و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری به میزان ۲۶۵ کیلومتر گسترش یافت.

وی افزود:‌ همچنین در این مدت بیش از ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ حادثه در حوزه آب و فاضلاب برطرف شد.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب قم برای افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان گفت: در این رابطه ۱۵ طرح را بااعتبار بیش از ۱۴۱ میلیارد تومان به‌زودی اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل آبفای قم گفت: برای گسترش و تکمیل شبکه فاضلاب منطقه پردیسان که ازجمله مطالبات شهروندان است، اقدام‌های اجرایی لازم در جریان است تا تمام واحدهای مسکن مهر و سایر واحدهای مسکونی این منطقه به شبکه فاضلاب وصل شوند.

وی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب با شهرداری قم،‌ همکاری گسترده‌ای را برای استفاده از آب‌های خاکستری در بخش آبیاری فضای سبز شهری آغاز کرده است که این روند تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب قم باوجود موفقیت در عرصه‌های مختلف و کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های استانی و ملی،‌ به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه روند خدمت‌رسانی خود به شهروندان است.

صادق پور همچنین گفت: محاسبه نرخ آب‌بها بر اساس فرمول خاصی انجام می‌شود که در آن مشترکین کم‌مصرف هزینه کمتری نسبت به مشترکین پرمصرف پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد:‌ درآمدهای شرکت آب و فاضلاب قم برای توسعه خدمت‌رسانی به شهروندان و توسعه شبکه‌های انتقال آب و جمع‌آوری فاضلاب هزینه می‌شود.

https://qomefori.ir/vdci.zarct1au5bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما