تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : 2012
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در مکتب اهل بیت(ع)، ولایت حجتی تمام و کمال برای انسان‌هایی است که آگاهانه می‌اندیشند و آگاهانه عمل می‌کنند.
ولایت حجتی تمام و کمال برای انسان‌هایی است که آگاهانه می‌اندیشند و آگاهانه عمل می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آیین گرامیداشت حماسه ۹ دی که در آستان مقدس امامزاده سید معصوم علیه السلام برگزار شد اظهار کرد: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی به شمار می‌رود.

وی افزود: انقلاب اسلامی از روزی که امام راحل بنیان آن را گذاشت، با حوادث تلخ و ناگوار زیادی روبرو بوده است، از همان سال ۱۳۴۲ که مردم تصمیم گرفتند با ظلم و ستم مبارزه کنند تا امروز که استکبار جهانی در پی ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه زندگی انسان دارای سه رکن اساسی است گفت: یک زندگی انسانی، اسلامی و آرمانی در نخستین گام بر پایه آگاهی و بصیرت بنا شده است، اینکه انسان بداند در این دنیا چه می‌کند و دنباله‌رو چه کسی است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام، هر زمان که مردم از این بصیرت و شناخت برخوردار بوده‌اند دین خدا رونق داشته و پیشوایان الهی قدرتمند و مردم سعادتمند بوده‌اند و هر جا که این آگاهی نبوده، مردم نتوانسته‌اند به نقش خود در زندگی توجه کنند بلا از در و دیوار بر آنها باریدن گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری با اشاره به قضایای صدر اسلام و شرائط خاص که برای امیرالمومنین علی علیه السلام بوجود آمد عنوان کرد: دلیل اصلی این امر ناآگاهی مردم زمانه بود، چرا که اگر آنها امام خود را به درستی شناخته بودند آن وضعیت پیش نمی‌آمد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: امروز هم می‌بینیم برخی ادعای علم و دانش فراوان دارند ولی حرف‌هایی که می‌زنند ارزش قبول کردن ندارد چرا که تحت تاثیر هوا و هوس و منافع شخصی بوده یا گاهی می‌بینیم آنها به نمایندگی از دشمنان سخن می‌گویند.

وی با بیان اینکه عمل ناآگاهانه منجر به ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود گفت: تفکر آگاهانه، سخن با بصیرت و عمل بر اساس دانایی و آگاهی، سه پایه اساسی رشد و تعالی فرد و اجتماع به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری افزود: امروز ولایت فقیه در ایران، خواب را از چشم بدخواهان گرفته و دشمنان را مأیوس کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه دست خدا در مشت گره کرده مردم در ۹ دی سال ۸۸ آشکار بود خاطرنشان کرد: ۹ دی روز تجلی قدرت خدا در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وی افزود: در مکتب اهل بیت(ع)، ولایت حجتی تمام و کمال برای انسان‌هایی است که آگاهانه می‌اندیشند و آگاهانه عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  اسکندری با اشاره به قضایای تاریخی همچون نهضت تنباکو و قدرت مرجعیت شیعه در مبارزه با استعمار خارجی عنوان کرد: معیارهای دشمنان از جنس مادی و نظامی بوده ولی این قدرت معنوی مراجع دینی و رهبران الهی است که با توکل به خداوند و به پشتوانه مردم می‌تواند در مقابل آنها بایستد. امروز اگر بخواهیم انقلاب صدمه نبیند و کشور از کید دشمنان مصون بماند باید گوش به فرمان رهبری عظیم الشان انقلاب بدهیم و باتبعیت از ایشان امور را به پیش ببریم.

سیده زهرا موسوی

https://qomefori.ir/vdcg.q9xrak9zxpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما