کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تامین اجتماعی قم:

۳۰۰ هزار پرونده الکترونیک در شعب تامین اجتماعی قم تشکیل‌شده است

3 دی 1398 ساعت 10:00

مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: پرونده الکترونیک برای همه بیمه‌شدگان این سازمان در استان صادر می‌شود و اکنون ۳۰۰ هزار پرونده الکترونیک در مجموعه شعب تامین اجتماعی قم تشکیل‌شده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علی‌اصغر دادخواه در نشست کمیسیون کارگری استان قم افزود: الکترونیکی شدن پرونده بیمه‌شدگان تامین اجتماعی یکی از برنامه‌های بسیار مهم این سازمان است.

وی ادامه داد: پرونده بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ماحصل یک عمر اشتغال و پرداخت حق بیمه است و باید اوراق آن حفظ و نگهداری شود. وقتی‌که چندین سال و چند دهه این اوراق نگهداری شود این اسناد ممکن است که آسیب ببینند و یا قابل‌خواندن نباشند.

وی بابیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از چند سال قبل برای الکترونیکی کردن سوابق اقدام‌هایی را در دست انجام دارد، ادامه داد: بیمه‌شدگانی که جدیدا ثبت‌نام می‌شوند همگی دارای پرونده الکترونیکی هستند و دیگر پرونده کاغذی برای آن‌ها تشکیل نمی‌شود.

دادخواه افزود: افرادی نیز که از قدیم بیمه‌شده بوده‌اند و دارای پرونده‌های کاغذی هستند، تبدیل پرونده کاغذی به الکترونیکی برای آنان شروع‌شده و از شعب کوچک‌تر کارها را آغاز کرده‌ایم و در حال گسترش هستیم و بخش زیادی از پرونده‌ها به‌صورت الکترونیکی درآمده است.

وی اظهار داشت: تمام کسانی که احتیاج به اوراق پرونده دارند به پرونده الکترونیک دسترسی دارند و نیازی نیست که جابجایی پرونده انجام شود.

وی به افزایش بیمه‌شدگان اجباری در تامین اجتماعی قم اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار موجود در آبان ماه ۹۸، تعداد بیمه‌شدگان اجباری در استان قم ۱۲۸ هزار و ۲۶۷ تن می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ درصد رشد داشته است.

دادخواه از کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در قم خبر داد و تصریح کرد: اکنون ۲ هزار و ۴۸۵ مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در قم داریم که نسبت به آبان ماه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این کاهش با توجه به تدابیر اتخاذشده توسط استاندار قم و مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حمایت از اشتغال موجود و رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه حدود ۶۰ درصد جمعیت استان قم زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند افزود: به‌طور میانگین ماهانه رقمی بالغ‌بر ۱۷۰ میلیارد تومان توسط تامین اجتماعی در قم هزینه می‌شود.

در ادامه جلسه مسائل و مشکلات برخی واحدهای تولیدی مطرح و تصمیم لازم به‌منظور رفع این مشکلات اتخاذ شد.


کد مطلب: 2005

آدرس مطلب :
https://www.qomefori.ir/news/2005/۳۰۰-هزار-پرونده-الکترونیک-شعب-تامین-اجتماعی-قم-تشکیل-شده

قم فوری
  https://www.qomefori.ir