تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 2005
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: پرونده الکترونیک برای همه بیمه‌شدگان این سازمان در استان صادر می‌شود و اکنون ۳۰۰ هزار پرونده الکترونیک در مجموعه شعب تامین اجتماعی قم تشکیل‌شده است.
۳۰۰ هزار پرونده الکترونیک در شعب تامین اجتماعی قم تشکیل‌شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، علی‌اصغر دادخواه در نشست کمیسیون کارگری استان قم افزود: الکترونیکی شدن پرونده بیمه‌شدگان تامین اجتماعی یکی از برنامه‌های بسیار مهم این سازمان است.

وی ادامه داد: پرونده بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ماحصل یک عمر اشتغال و پرداخت حق بیمه است و باید اوراق آن حفظ و نگهداری شود. وقتی‌که چندین سال و چند دهه این اوراق نگهداری شود این اسناد ممکن است که آسیب ببینند و یا قابل‌خواندن نباشند.

وی بابیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از چند سال قبل برای الکترونیکی کردن سوابق اقدام‌هایی را در دست انجام دارد، ادامه داد: بیمه‌شدگانی که جدیدا ثبت‌نام می‌شوند همگی دارای پرونده الکترونیکی هستند و دیگر پرونده کاغذی برای آن‌ها تشکیل نمی‌شود.

دادخواه افزود: افرادی نیز که از قدیم بیمه‌شده بوده‌اند و دارای پرونده‌های کاغذی هستند، تبدیل پرونده کاغذی به الکترونیکی برای آنان شروع‌شده و از شعب کوچک‌تر کارها را آغاز کرده‌ایم و در حال گسترش هستیم و بخش زیادی از پرونده‌ها به‌صورت الکترونیکی درآمده است.

وی اظهار داشت: تمام کسانی که احتیاج به اوراق پرونده دارند به پرونده الکترونیک دسترسی دارند و نیازی نیست که جابجایی پرونده انجام شود.

وی به افزایش بیمه‌شدگان اجباری در تامین اجتماعی قم اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار موجود در آبان ماه ۹۸، تعداد بیمه‌شدگان اجباری در استان قم ۱۲۸ هزار و ۲۶۷ تن می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ درصد رشد داشته است.

دادخواه از کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در قم خبر داد و تصریح کرد: اکنون ۲ هزار و ۴۸۵ مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در قم داریم که نسبت به آبان ماه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این کاهش با توجه به تدابیر اتخاذشده توسط استاندار قم و مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حمایت از اشتغال موجود و رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه حدود ۶۰ درصد جمعیت استان قم زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند افزود: به‌طور میانگین ماهانه رقمی بالغ‌بر ۱۷۰ میلیارد تومان توسط تامین اجتماعی در قم هزینه می‌شود.

در ادامه جلسه مسائل و مشکلات برخی واحدهای تولیدی مطرح و تصمیم لازم به‌منظور رفع این مشکلات اتخاذ شد.

https://qomefori.ir/vdci.uarct1auwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما