تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : 1998
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث خبر داد :

برگزاری آزمون‌های مجازی دانشگاه قرآن و حدیث در 55 کشور دنیا

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: این دانشگاه در بخش آموزش الکترونیکی ، دانشجویانی از سراسر دنیا دارد و به همین منظور آزمون‌های مجازی دانشگاه قرآن و حدیث در 55 کشور مختلف برگزار می‌شود.
برگزاری آزمون‌های مجازی دانشگاه قرآن و حدیث در 55 کشور دنیا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد غلامعلی پیش از شهر امروز در مراسم سالگرد بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1378 دانشکده علوم و حدیث در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شروع به فعالیت کرد که نخستین دانشگاه غیرانتفاعی علوم و حدیث در کشور بود.

وی ادامه داد: در آغاز کار رشته علوم حدیث در این دانشگاه راه‌اندازی شد و از سال 79 اعضای هیئت‌علمی مشخص شدند و در واقع دانشگاه به‌صورت جدی وارد عرصه علم و دانش شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامعلی ابراز داشت: فعالیت دانشگاه در قم از سال 1384 آغاز شد که البته در حد دانشکده بود که در سال‌های بعد به‌مرور پیشرفت‌های زیادی کرد.

وی افزود: در سال 1388 شاهد پذیرش اولین دوره خواهران در قم بودیم و در سال 1389 اولین دوره کارشناسی ارشد در اصفهان شروع به کار کرد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث به صدور مجوز دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: در سال 1391 مجوز دانشگاه از سوی وزارت علوم صادر و مرکز اصلی دانشگاه نیز به قم انتقال یافت.

وی ادامه داد: در بین سال‌های 1391 تا 1394 رشته‌ها و گرایش‌ها افزایش داشت و علاوه بر این در سال 95 مرکز مشهد راه‌اندازی شد و هم‌اکنون نیز شعبه‌های قم،تهران مشهد و اصفهان مشغول به فعالیت هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامعلی به نقش برجسته بخش مجازی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: آموزش الکترونیکی این دانشگاه 30 نماینده داخلی دارد و آزمون‌های آن در 55 کشور برگزار می‌شود و علاوه بر این دانشجویانی از کشورهایی مانند اتریش آمریکا سوئد نروژ ، امارت و .... در بخش مجازی این دانشگاه در حال تحصیل در بخش مجازی هستند.

وی به دستاوردهای این دانشگاه در طی 20 سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: نخستین دستاورد دانشگاه تربیت دانشجویان متدین، انقلابی و مؤثر بوده است که در این سال‌ها به مدارج بالای علمی رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامعلی افزود:دومین دستاورد فراگستری علوم انحصاری علوم حوزوی است که با تأسیس دانشگاه این موضوعات به دانشگاه‌ها منتقل شد و موجب شد که دانشجویانی در تراز انقلاب در این دانشگاه تربیت یابند.

https://qomefori.ir/vdci.3azct1a3vbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما