تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 1993
استاندار قم با بیان اینکه جامعه علمی باید بتواند با بخش صنعتی ارتباط برقرار کند گفت: مراکز فناوری مهمترین ظرفیت تبدیل ایده به ثروت هستند.
مراکز فناوری مهمترین ظرفیت اقتصاد دانش بنیان هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، .بهرام سرمست در حاشیه مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان قم با اشاره به اینکه نیاز اساسی و چاره ساز کشور پژوهش و فناوری است گفت: برگزاری نمایشگاه ها می تواند توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه استان را بالفعل کند.
پژوهش یک مناسبت نیست
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه های پژوهش و فناوری می تواند به هم افزایی و تعالی فکری صاحبان ایده و صنعت کمک کند گفت: برگزاری نمایشگاه باید منجر به معرفی ایده به بازار هدف و ارتباط گیری با صنعت شود.
استاندار قم با بیان اینکه روز پژوهش به یک الگوی فراگیر و دائمی در جامعه مبدل شود گفت: نمایشگاهی که به همت کارگروه پژوهش و فناوری و با مدیریت پارک علم و فناوری استان قم برگزار شدنشان داد که ظرفیت های فناوری خوبی در استان به چشم می خورد.
سرمست با ابراز امیدواری از فعالیت های گسترده و هدفدار نسل جوان در حوزه پژوهش و فناوری استان ادامه داد: خوشبختانه نسل جوان استان نشان داده است که توجه ویژه ای به توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان دارد.
لزوم همراهی دانشگاه ها با فناوری
وی با تاکید براینکه برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری تنها یک حرکت نمادین برای ارائه دستاوردها نیست افزود: این نمایشگاه باید محلی برای دیده شدن دستاوردها و فرصتی برای حمایت از صاحبان ایده و فناوری باشد.
استاندار قم با بیان اینکه باید به جوانان کمک کنیم تا ایده خود را به ثروت نزدیک کنند گفت: متولیان امر باید زمینه حمایت از دستاوردهای پژوهشی و فناوری را فراهم کرده و در تبدیل ایده های فناوری به محصول و تجاری سازی آنها نقش آفرینی کنند.
سرمست تنها راه رسیدن به اقتصاد دانش بنیان و توسعه کارآفرینی پژوهش محور را ارتباط دانشگاهیان با مراکز فناوری دانست و گفت: دانشگاه ها باید به رویکردهای تازه اقتصادی که همان ثروت آفرینی از بستر دانش و فناوری است توجه کنند.
گفتنی است،بیستمین نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان با حضور 13 غرفه دانشگاهی و مراکز پژوهشی، به آموزش عالی، 9 غرفه از دستگاه های اجرایی، 4 غرفه از مراکز فناوری، 3 غرفه تسهیل گر فناوری و یک غرفه حوزوی با شعار پژوهش اثر بخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید با مسئولیت پارک علم و فناوری استان قم در دانشگاه قم برگزار شد.

https://qomefori.ir/vdcd.n0f2yt0nsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما