تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : 1992
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، گرفتاری‌های اقتصادی کشور را در شأن انقلاب اسلامی ندانست و گفت: نباید نگاه ما به خارج باشد که متأسفانه برخی به داشتن نگاه به خارج از کشور اعتقاد دارند.
گرفتاری‌های اقتصادی کشور در شأن انقلاب اسلامی نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی ظهر دوشنبه در مراسم روز پژوهش که در پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق علیه السلام وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اخیراً رهبر معظم انقلاب ۸ عرصه برای فعالیت سپاه پاسداران برشمردند که تنها یک بخش آن در زمینه مسائل نظامی است.

وی گفت: تمامی پاسخ‌های سؤالات و شبهات بشر در معارف اسلامی و قرآن کریم وجود دارد که باید آن را استخراج و به دنیا معرفی کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: به‌رغم گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در ایران، برخی از سیستم‌ها در کشور منشأ انقلاب اسلامی نیست بلکه سرمنشأ آن همان آمریکا است و این بدان معنا است که سیستم جایگزینی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه روح سیستم ممکن است اثرگذاری آن از دستورالعمل‌ها که ظاهر سیستم هستند بیشتر باشد، گفت: سیستم اقتصادی و آموزشی کشور بر اساس مبانی غربی بوده و تغییری نکرده و در واقع سیستم ساز غیر انقلاب اسلامی بوده است و به همین دلیل امروز دچار مشکلاتی هستیم.

سردار فدوی بیان داشت: نهادی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط امام راحل ایجاد شده است یعنی آنکه سرمنشأ آن انقلاب و اسلام بوده است.

وی عنوان کرد: پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق علیه السلام در خصوص مسائلی که امروز برای کشور و نیروهای مسلح مسئله و دغدغه است باید برنامه داشته باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: کارهایی که در پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق علیه السلام صورت گرفته بیش از هزار اثر است و کار بسیار مهمی است اما باید به این موضوع هم توجه داشت که این آثار تا چه میزان پاسخگوی سؤالات و نیازهای مخاطبان بوده است.

در سپاه پاسداران باید در خصوص همه موضوعات مورد نیاز جامعه و کشور کار شود

وی عنوان کرد: در عنوان سپاه پاسداران این گستردگی وجود دارد که در خصوص همه موضوعات مورد نیاز جامعه و کشور کار شود.

سردار فدوی عنوان کرد: ما چهل سال در خصوص همه موضوعات تجربه داریم و باید دید آیا روش فعلی پاسخگو بوده یا خیر که اگر اینگونه نبوده باید روش تغییر کند.

وی گفت: دین اسلام برای همه موضوعات دستورالعمل و راه و روش دارد و در عرصه اقتصاد نیز مسلماً راه حل‌هایی دارد که آثار تولیدی این پژوهشگاه می‌بایست بر اساس تحقیقات کاربردی باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: در نقاط مختلف دنیا نگاه‌ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که چگونه رفتار می‌کند تا بر همان اساس عمل کنند و این موضوع را به چشم دیده‌ام.

وی گفت: داشتن نیروهای انسانی مهم‌ترین موضوعی است که در بخش پژوهش می‌تواند تأثیرگذار باشد و بهترین افراد در این پژوهشگاه باید گردهم جمع شوند.

سردار فدوی با بیان اینکه گرفتاری‌های اقتصادی در شأن انقلاب اسلامی نیست، افزود: نباید نگاه ما به خارج باشد که متأسفانه حتی برخی‌ که لباس روحانیت هم بر تن دارند به داشتن نگاه به خارج از کشور اعتقاد دارند که موضوع عجیبی است.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی شاخصه اصلی آن نظریه‌های امام و رهبری است که پژوهش این موضوعات و تبیین آن‌ها می‌تواند بسیار کارساز باشد.

نظریه ولایت فقیه نقطه عطف شیعه و انقلاب اسلامی است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: نظریه ولایت فقیه نقطه عطف شیعه و انقلاب اسلامی است هر چند که امروز برخی‌ها منویات ولی فقیه را عملی نمی‌کنند و نظر دیگری دارند.

وی افزود: کسی که می‌گوید ما به بهشت و جهنم مردم کاری نداریم یعنی بر اساس قانون اساسی کار خلافی را انجام می‌دهد.

سردار فدوی با بیان اینکه در آگاه سازی امت باید کاری انجام داد، افزود: رأی ملت بسیار مهم است چرا که ممکن است ۸ سال جریانی را در کشور ایجاد کنند و اهمیت این موضوع باید به باور تبدیل شود.

وی گفت: بر اساس محاسبات مادی در هیچ یک از درگیری‌ها با آمریکا نباید پیروز می‌شدیم که اتفاقاً در تمامی عرصه‌ها موفقیت حاصل شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: در پارامترهای مادی و دنیای نمره ایران بسیار کمتر از آمریکا است اما توفیقاتی که حاصل شده است بیش از طرف مقابل و هم‌پیمانانش بوده و این امر به دلیل حمایت‌های الهی بوده است و افراد با اخلاص و درستی پای کار انقلاب اسلامی بودند.

https://qomefori.ir/vdcc.oqsa2bqoila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما