تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : 1986
رئیس سازمان صمت قم از صادرات 154 میلیارد تومان کالا از استان قم در 8 ماهه نخست سال خبر داد و گفت: به دنبال افزایش این رقم هستیم تا به هدف‌گذاری خوب در این بخش برسیم.
صادرات 154 میلیارد تومان کالا از قم در 8 ماهه نخست سال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فوری، محمود سیجانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف‌گذاری سازمان صنعت و معدن برای رفع موانع تولید در استان، اظهار داشت: به‌صورت هفتگی و ماهانه جلساتی را با حضور فعالان اقتصادی برگزار می‌کنیم تا تمامی موانع موجود درزمینهٔ تولید را مشخص کرده و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در 8 ماهه امسال 32 جلسه کارگروه رفع موانع تولید برگزارشده و علاوه بر این از 52 واحد اقتصادی نیز با حضور استاندار قم بازدید شده و از نزدیک مشکلات آن‌ها موردبررسی قرارگرفته است.

سیجانی افزود: علاوه بر این 17 واحد صنعتی نیز امسال مورد بهره‌برداری قرارگرفته است که با اشتغال‌زایی خوبی نیز همراه بوده است.

وی به هدف‌گذاری صورت گرفته درزمینهٔ صادرات نیز اشاره کرد و گفت: برای امسال 280 میلیارد تومان درزمینهٔ صادرات هدف‌گذاری شده است که تاکنون مبلغ 154 میلیارد آن محقق شده است و انتظار می‌رود مابقی نیز محقق شود.

رئیس سازمان صمت قم افزایش سرمایه‌گذاری در قم را خواستار شد و بیان داشت: در 8 ماهه درزمینهٔ جواز تأسیس 508 فقره جواز صادرشده است که نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در 8 ماهه 69 پروژه ناتمام به بهره‌برداری رسیده و 66 واحد نیز توسعه‌یافته‌اند که در راستای حمایت از تولید داخل بوده است.

سیجانی احیای واحدهای راکد را نیز مهم برشمرد و ابراز داشت: درزمینهٔ احیای واحدهای راکد 12 مورد صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته با رشد روبرو بوده‌ایم.

وی به افزایش قیمت بنزین و آثار آن در بازار اشاره کرد و گفت: در تنظیم بازار در سطح استان جلسه تنظیم بازار به‌صورت کاملاً منظم و برنامه‌ریزی‌شده برگزار می‌شود و علاوه بر این درزمینهٔ توزیع کالا نیز به‌خوبی عمل شده و تاکنون کمبود کالایی در استان بیان‌نشده است.

رئیس سازمان صمت قم افزود: درزمینهٔ عدم نصب قیمت کالا در برخی از مغازه‌ها و صنوف نیز بازرسان به‌خوبی عمل کرده‌اند و در این زمینه نیز با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت

https://qomefori.ir/vdcf.cdyiw6d1vgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما